HJÄLP!

Låg i soffan och kollade på "Hollywood fruar" och bestämde mej för att gå och väga mej. SHIT! Jag väger nu 5 kilo mer än vad jag gjorde när Isabell var född! Jo, ni hörde rätt! Det går åt fel håll! Big time! Bokstavligen ;)

Jag tänker väga mej imorgon på morgonen naken och se vad den säger. Efter det gör jag en plan. Men tror inte det ser så mycket bättre ut än ikväll :S

Så jag bestämde mej! Imorgon börjar mitt nya liv! Vill gå ner till 70 kilo tills 1 Maj. PUNKT! Imorgon får vi ju sen se hur många herrans kilo det blir :S

För att underlätta min väg dit ska jag skapa rutiner. Mat rutiner.

Så här kommer mat-schemat jag ska följa i 3 månader.

08.00 Frukost.

11.00 Lunch

14.00 Mellanmål

17.00 Middag

20.00 Kvällsmål

Under dessa tre månader kommer jag undvika att äta sötsaker och pizza mm. Nån gång kan man dock fuska, men INTE ofta. Ska inte äta ljustbröd, ljuspasta eller potatis. Dra ner på kolhydrater alltså.

Varje morgon kommer jag gå ut på en snabb, svettig promenad på ca 40 min. Passar perfekt vid 10 då Isabell vill sova lite. 

Under dagen kommer jag också köra ett litet träningspass. Tid beror på när Isabell tillåter :)

Träningspasset:

1.  70 Situps
2.  70 Armhävningar
3.  70 lyft med tyngder framåt
4.  70 lyft med tyngder åt sidorna 
5.  70 lyft rakt upp
6.  70 rumplyft
7.  70 huvudlyft (Liggande på mage) 
8.  70 lyft från kant (att man står på nån kant och lyfter sej rak upp och ner med fötterna)
9.  70 kissande hund Höger
10. 70 kissande hund vänster

Vet inte om ni förstår mina förklaringar, men huvudsaken är väl att jag gör det ;)

Nu ska jag surfa och leta tips! Är så taggad!!!

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0