Färsspett

Hej!

Fick några förfrågningar om receptet på färsspetten jag gjorde för några veckor sedan. Det är dom godaste färrspetten jag ätit!

 Här är det nu :)

Ingredienser:

400 gram nötfärs 10%
1 ägg
1 gul lök
½ dl ströbröd
½ msk potatismjöl
1 köttbuljongtärningar
Svartpeppar
Grillkrydda
Olja
Sambal oelek
Salt

• Börja med att lägga grillspettpinnarna i blöt så dom inte blir svarta i ugnen.
• Blanda färsen med ägg, lök (riv om du inte gillar bitar), ströbröd och potatismjöl.
• Lös upp köttbuljongen med lite ljummet vatten och häll i.
• Krydda med salt, peppar, Sambal oelek.
• Forma färsen runt pinnarna.


• Pensla färsen med lite olja och häll på lite grillkrydda
• Lägg dom i smord ugnssäker form 200 C.
• Vänd efter 15 min och pensla och krydda igen.
•  Efter ytterligare 10-15 minuter är dom klara.



Ideen till färsspetten fick jag från Kryddburken.se


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Åh så gott. Det ska jag testa =) Är det bara vanlig nötfärs alltså?

Kram

2010-03-24 @ 08:09:31
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0