En kort fråga...

Har ofta hört att man ska utsätta allergiska/överkänsliga barn för allergener för att dom sen ska bli immuna. (Bla. jag reagerade mot tomat när jag var liten och då fick min mamma höra från läkarn att jag ska äta tomat och vips så var det borta!)

Hur LÄNGE ska man då utsätta barnen för det? Hur mycket, ofta ska man göra det?

Jag ringde läkare idag. Stella har så massa utslag nu så jag kan inte ge henne mera mjölk (!?!?). Stackarn har eksem över typ hela kroppen... och man ser att det kliar på henne. Efter maten blir hon ju jätte röd i ansiktet (Dock inte alltid!), men hon har även börjat få eksem. Ser ut som torr hud, men det blir mer och mer hur mycket jag än smörjer. 

Ja, vet inte om ni förstog något, men på onsdag ska vi träffa läkare och gå till botten med detta! 

Stackars lilla älskade söta flicka ♥ 

Bella-Bus och Tella-Malin* busade lite efter lunchen idag :)



Give me five!






* Isabell har hittat på egna namn till henne och hennes lillasyster :)

Nu ska jag väcka min man som somnat här brevid mej i soffan!

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Kati

Jag sku int. Min mamma gjorde så med mjölk... tala om lös mage hela tiden. Uch de var inte roligt.



jag sku inte utsätta för stora mängder. börja med 1 tsk per dag och efter en månad öka dosen. Men den första dosen skall vara så liten att hon inte reagerar på den. Men tala med rådgivningen också

2011-11-24 @ 23:53:28
URL: http://mammakati.blogspot.com/
Postat av: malin

Men det är ju också en skillnad på överkänslighet och allergi... Men mjölkproteinallergi brukar ju i bästa fall växa bort med tiden.... Håller en tumme för det iaf!!:) bra att ni fick en tid också! Mitt internet är heldött så sitter o surfar på mobilen...:)) hoppas ni får en härlig helg! Kraaam

2011-11-25 @ 09:29:09
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Ida

tycker inte du ska ge henne mjölk alls! hon lider ju av det! William var också mjölkallergiker men det växte bort. vilket det väldigt ofta gör. vänta ut det bara :-)

2011-11-25 @ 11:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0