Viktväktarna

Hej!

Sitter nu i soffan efter en heldag ute. Imorse var jag ute och peta i rabatten. Vid 12 tiden kom Åsa med lilla Klara och ännu mindre Oskar :) Vi var lite överallt i vagnhärad och gick runt. Hittade även en inredningsbutik jag helt missat!!! Köpte en lite present till Micke. Måste nog ta mej dit en sväng utan barnen nån dag ;)
Och vid 18 kom vi hem igen. Vi åt och så lekte jag lite med barnen. Sen var det sängdax för dom små. När dom somnat gick jag ut i trädgården igen och planterade om mina tomater och fixa lite i odlingslådan. Nu sitter jag här och är så trött...

Har föresten börjat äta enligt Viktväktarna idag. Känner att det är dax att ta i med hårdhandskarna när jag bara går upp och ner och upp och ner hela tiden. Nu ska jag NER! Väger 81,9 kg nu och det känns inte alls bra :( Till den 15 juli (då min "semester" börjar och vi åker till finland) ska jag ha gått ner till 77kg. Det är 4,9kg. Borde gå... 

Nu undra säkert många varför jag inte äter enligt tex. den populära dieten (eller vad ni nu vill kalla det för) LCHF utan väljer VV. Jag väljer VV för att den inte förbjuder massa olika produkter. Med VV får man äta VAD man vill, men i rätt mängd. Massa förbjud gör att jag tappar intresset efter några dagar då jag inte orkar fundera på vad det nu var jag inte fick äta osv osv...
Och jag tror att kropp och knopp mår bäst av att få i sej lite av varje och inte bara vissa saker. 
Sen kan det ju vara att jag kommer testa lite olika dieter (kortare stunder) och sätt under vägens gång om jag plötsligt inte går ner mera, men VV är den jag långsiktigt kommer jobba med.
Det kommer ju ta ett tag innan jag har nått min målvikt på 65 kg....! 



 

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Det kommer gå skit bra Maria! Det är du och jag, vi ska peppa varandra,jag på LCHF och du på VV!



Funderat på använda bloggen som en uppdatering på resan? Alltså lägg upp bilder på det du äter och så?



2011-05-10 @ 12:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0