Stella 5 månader!

Hejsan!

MÅSTE börja med att berätta en sak. En sak ni säkert hör många gånger redan... Måste bara skriva det här i bloggen också...
 
FINLAND ÄR ISHOCKEY VÄRLDSMÄSTARE 2011!!!!!!!!!!!!!!!

Vad underbart! Äntligen!!!
Satt och fundera igårkväll att undra hur många bäbisar det föds i Finland om 9 månader? Hahahahah jag tror nog man kommer se en lite topp där... Tror inte ni? Det brukar ju påverkars av stora händelser. Bra eller dåliga... Ska bli intressant att se sen om jag hade rätt.

Idag var vi på BVC på 5 månaderskontroll.
Det blev två sprutor igen. Stella blev ju såååååå himla ledsen förra gången så jag hade redan imorse när jag vakna en klump i magen. Men det gick jätte bra denna gång! Första benet gnällde hon bara till lite och med andra grät hon lite. Så mycket bättre än förra gången :)) Duktigaste flickan i världen!


Stella 5 månader

Vikt: 6380 g
Längd: 66 cm

-------------------------------------

Isabell 5 månader + 13 dagar
(Hade tyvär ingen närmare datum) 

Vikt: 7600 g
Längd: 68 cm 

Hon hade alltså bara gått upp 70 g vilket som är alldeles för lite. Magsjukan vi hade här hemma har ju säkert påverkat, men hon har inte gått upp alls så bra som hon ska sedan jag slutat äta som vanligt. (Skippa ägg, mjölk osv.) Växtkurvan på pappret går uppåt, men vikten går rakt... Hon ligger alltså en bit under normalvikt. Så nu ska vi köpa mjölkfri gröt och ge henne tror jag... Hade velat helamma i 6 månader, men om hon inte går upp i vikt måste vi ju ge henne mera mat. Dock är hon ju glad och skrattar ofta ♥ så jag funderar på om det inte bara är Mickes gener....!?!?!
För er som inte träffa min man så är han låååååååååååång och smaaaaaaaaaaaaaal ;)

I vilket fall som helst ska vi tillbaks till BVC om 2 veckor.

Ikväll är det ViktVäktarna som gäller :) Ska bli kul!!!

Ps. Vägde mej i morse och har gått ner 1,7kg på 1 vecka :)) D.s.



Stella 5 månader


Kommentarer
Postat av: niina

åh hon är så fin lilltjejen,ska du inte själv skaffa ett barn till- finland till ära,hihihihi!!!

2011-05-16 @ 16:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0