Lite smått och gott

Hej igen!

Nu är vi tillbaks hemma igen! Vi kom igår på eftermiddagen. Flygen gick bra. Stella sov båda flygen (vi böt flyg i helsingfors) och Isabell var vaken i pappas knä första flyget och sov andra. Så duktiga så :)

Jag ska berätta mer om våran resa och visa bilder, men hinner inte nu. Isabell somna redan vid 11 UTAN lunch och stella somna nyss. Snart vaknar nog Isabell.
Jag har nu bestämt att Isabell endast får ha nappen när hon sover. Och detta gillade hon såklart inte. Hon suger på nappen jämt nuförtiden. Är rädd att det ska påverka hennes tal osv !?!?! Så därav åt hon ingen lunch utan var arg hela förmiddagen. Längtar nästan tills hon vaknar ;) hehehe. Nää jag ska ta ut mina älsklingflickor (förösker tänka possitivt!!!) i solen och kolla om vi kanske kommer till nån park med vagnen. Skönt när snön börjat smälta bort på riktigt!  

Sen har vi även kommit igång med potträning! Isabell vart ju så nyfiken på pottan när Kaspian duktigt satt på den! Så nu sitter hon på den frivilligt!!! :)
Så efter frukost, lunch, middag och kvällsmål går vi och sätter henne på pottan. Vi läser lite böcker och pratar och sjunger. Igår satt hon med micke på toan i över 5 minuter!! Hon har inte kissat ännu, men det kommer... Har hört att det kan ta månader tills dom kissar första gången?!

Kan visa er vad jag köpte på flygplatsen sålänge:

Nyaste muminmuggen och skålen.



13€ för koppen och 16 € för skålen. Fynd alltså :)

Köpte även muminmammaskålen i lappland.



Sen fynda jag även fina grytunderlägg från Iittala ♥ på flygplatsen.







Köpte likadana till min mamma i morsdagspresent för ca.... 10 (!?) år sedan.
Har länge funderat på att köpa sånna till mej och slog nu till :)

Sen köpte jag två marimekkomössor till flickorna. Jätte mjuka och verkar sköna.
Ena köpte jag i lappland och andra på flygfältet.



Pris: 13,50€




Det var tur att vi bara hafe 1,5h på oss att shoppa för annars hade det blivit dyrt att mellanlanda ;)

Sen låg dessa i brevlådan när vi kom hem!



Första gången i mitt liv jag vunnit något på en bloggtävling! Kul :)
Den där skeden och lådan verkar jätte bra för det är som två fack. Jag kan ha mat i ena och sen nån efterrätt eller frukt eller så i andra. Perfekt ju!

Nu vakna en liten snorig Stella! Skriver ikväll när dom sover igen!


Kommentarer
Postat av: Me and My Baby Dolls

Kikar in och säger hej :)

Hittade till dig via FL



Mysig blogg du har!

Hoppas allt är bra med er, kramar

2011-03-29 @ 19:49:17
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0