Frön...

Pratade just med min käre mor :) Hon har minsan beställt ett växthus! Blev inte aaaallllsssss avis ;)

Har kollat runt lite på olika sidor och har nu en lista på vad jag vill odla i år!
Har ju inte nån superstor tomt (100kvm),
men något ska jag väl kunna plantera :)

Tomat, Frilands-, Moneymaker   Tomat, Körsb.-, Sungold F1
Ärt, Märg-, Kelwedon Wonder, låg Morot, Sommar-, Nantaise 2 Smultron, Rügen

Kanske lite persilja och gräslök också!?!?!

Och sen lite blommor...

Luktärt, Royal, bl.färger  Lavendel, Sommar-, Spanish Eyes

Vet inte  alls vad vi har för blommor på tomten....

Niina ska också odla så tänkte vi kunde byta lite frön! Okej Niina? ;)
Blir ju så himla mycket tex. tomater av en påse frön...

Och sen om jag kan få plats med två sånnahär skulle jag bli glad :))
När snön smält bort så ska jag börja planera hur min baksida ska se ut :)






Dessa bilder kommer från Hasselfors. Deras odlingslådor föll jag för direkt! 
men kostar typ 600 spänn.....
Så vi glömmer det....

Kan väl inte vara så svårt att göra en odlingslåda själv?



Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag odlade tomater på våran glasaltan förra sommaren, misslyckades tyvärr..Har inga gröna fingrar fast jag önskade jag hade det :) När de väl vart gröna var de så mosiga..Ska jag odla de på trädgården i år istället tro?? //Annelie!!

2011-03-11 @ 22:31:03
URL: http://www.muminboden.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0