Eksem

Nu har jag inte ätit mjölk ALLS på 4 dagar, men eksemen blir värre. Hon skriker inte hysteriskt mera, men efter/under varje måltid får hon ont i magen och blir jätte gasig. Och hon har fortfarnde inte kommit till ro. Hon är ledsen ofta och gnäller. Somtur har vi tid till läkare imorgon!


(Här tar hon i och försöker prutta :))





Ser ni att det är som små blåsor!?!?!

Såhär glad var hon i morse :)



Det kanske är som Jonas kommentera Ägg!?!?! Provar först utan mjölk och nästa vecka blir utan ägg. Vill inte utesluta allt på en gång för då vet jag ju inte vad jag ska undvika!!! En kost utan ägg och mjölk orkar jag inte med. Funderar starkt på att köpa ersättning...

Isabell snarkar på hon! Hon somna vid 11.15 och sover fortfarande...klockan är 14.30. Får snart gå upp och väcka henne så vi hinner ut innan solen gått ner!

Har suttit och planerat inför dopet idag. Kommer bli så bra så :) Hittat massa roliga dekoreringstips mm mm. Kan dock inte avsölja ännu vad, men bilder kommer såklart efter dopet :) Inbjudningarna har Micke postat idag!


Kommentarer
Postat av: Kati

Håppas de e inte e keliaki. då får du lämna bröd, vete osv...



Ifall du prövar med ersättning så dom har på apteket sån som inte är gjord på ko mjölk.

2011-03-08 @ 15:53:59
Postat av: Malin

kan de inte ta tester på henne???

tror man kan göra pricktester för ägg och mjölkprotein?

isch så röd hon e stackaren!:(

2011-03-08 @ 15:59:44
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Emma

jag tycker du ska köpa ersättning om du känner för de..

man är känslig i psyket när de handlar om ens barn hälsa..

jag blev deprimerad när jag ammade Tindra så jag fick sluta för att bli en bättre mamma.

de är värt mycket mer att vara en bättre och gladare mamma än att må dåligt av amningen..

2011-03-08 @ 19:15:39
URL: http://spangsan.blogg.se/
Postat av: Sarah - Mamma till Hampus, Novalii o Loke

Va skönt att ni fått tid för koll!

Nej, på måndag ska vi in och göra test på Loke, så tills dess ska vi köra med den här nya ersättningen. Vet dock inte om det blir blodprov eller pricktest. På Hampus gjordes båda och på Novalii endast pricktest(som hon inte reagerade på, men hon var ändå allergisk)

Prickarna KAN ju bero på att allergin ska "ut" och då kan det ju ta ett tag innan dom försvinner.

Till mig sa dem att det kan ta mellan 1-2 veckor innan mjölken försvunnit "ur systemet"...

Ja, känns lite trist att ge upp amningen, men har bara delammat nu i ett par veckor så det känns OK ändå, jag känner mig klar med det nu faktiskt.



Håller tummarna att ni snabbt får svar vad det beror på!

Kram!

2011-03-08 @ 20:54:12
URL: http://www.hedbloms.bloggplatsen.se
Postat av: Jonas

Prova att med smeta lite ägg på nåt ställe som ser normalt ut och kolla om det blir någon reaktion.

2011-03-10 @ 12:26:58
Postat av: Lisa

Om du behöver tips på hur man fixar en kost utan mjölk och ägg så kan jag hjälpa till :p Funkar jättebra, jag gör både pannkakor och massa bakverk utan problem.



Hoppas hennes problem blir bättre!

2011-03-11 @ 21:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0