BVC

Hej!

Igår var vi äntligen iväg till Bvc. Där träffade vi en läkare och Anna-karin. Dom trodde det var mjölk eller ägg allergi. Vi fick kortison och nån annan salva. Vi ska tillbaks till läkaren på tisdag och så ska vi få en remiss till Nyköping där Stella ska få lämna blod så dom kan göra allergitester. 

Stella hade endast gått upp 150 g på nästan 4 veckor. Men det var ingen överraskning. Jag skrev ju för några dagar sedan att jag haft ont. Och om inte barnet ammar så minskar ju mjölkproductionen.. ja för er som inte visste ;) Så nu har jag maratonammning och hoppas jag börjar producera mera mjölk. Stella är dock inte lika lätt att amma nuförtiden... Har hon inte gått upp i vikt på tisdag så ska jag få recept på mjölkfri-ersättning.

Så nu får jag alltså inte äta ägg eller mjölk alls. Kul.... Eller nu gör det igentligen inte sååå himla mycket, men vi ska ju till lappland om några veckor och jag tror inte vi hinner göra allergitesterna innan. Valio har jätte bra mjölkfria produkter så vi får hoppas dom har något helt mjölkfritt också. I vilket fall som helst hoppas vi det går smidigt på resan ändå. 
Måste komma ihåg att köpa kalktabletter imorgon när vi åker till Södertälje.



Stella 11 veckor + 6 dagar 

Vikt: 5630 g
Längd: 62 cm
Huvud: 40

-------------------------------------------------

Isabell i ungefär samma ålder 11 veckor

Vikt: 5915 g
Längd: 62,3 cm
Huvud: 39,8 cm

Idag är stackars Stella febrig. Gör henne inte matglad precis.... Febern är säckert pga vaccinet hon fick igår.
Isabell mår däremot kanon :)





Tröja - Kappahl
Byxor - Polarn och pyret
Strumpbyxor - H&M


(Oatly är det som har mjölkfriaprodukter och inte Valio! Skrev fel. Tack Ellinor!)


Kommentarer
Postat av: Ellinor T

hej, vet inte om du skrev fel men Valio har ju bara laktosfria produkter, det är ju inte mjölkfritt. Antar att det bara blev en miss när du skrev men det vore ju synd om du tror att du äter mjölkfritt och så är det bara laktosfritt liksom.



Skönt att du fått remiss och hoppas att allt löser sig snart! Vi provade mjölkfri ersättning till Douglas men han tyckte den var jätteäcklig. Har väldigt speciell smak, fick tips på bvc om att ha i socker och sen minska sockret lite i taget för att sen köra uran socker men det blev aldrig akuellt för oss.



Amning är verkligen inte helt lätt. du är duktig som kämpar på!



kram

2011-03-10 @ 11:51:18
Postat av: jeanette

Trist med allergin =(. Är så tacksam att Lias har klarat sig ifrån det. Hans pappa är nämligen allergisk mot en del saker.

Kul att du länka på familjeliv.

Så jag hittade hit :D.

Postat av: Ellinor T

:-)

2011-03-10 @ 13:14:01
Postat av: Tiniusnelly

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!

2011-10-18 @ 11:41:31
URL: http://tiniusnelly.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0