Nationaldagen

Stella väckte mej imorse vid 6. Jag somna om och vakna vid 7.30.
Då började Stella vara hungrig så hon och jag gick ner för att äta frukost.
Väl nere la jag henne på vardagsrumsgolvet och gick till köket för att göra gröt till henne.
När jag var klar med gröten fann jag henne sovande... Stackin!





Isabell ÄLSKAR sitt nya kök och servicen hon fick till!
Tvättade ur några gamla kryddburkar och gav henne.



Sen hittade jag i Isabells leksakslåda några av pasta/ris burkarna vi lekte med när Isabell var liten.



Har ni tips på något annat kul man kan återanvända i barnens kök??
Ska köpa en liten ketchupflaska och diska ur när vi ätit upp innehållet.
Tycker mej minnas att det ska finns en lite ketchupburk som just får plats i handen!
Eller minns jag fel!?!?!
Sen ska jag köpa ett litet sett med slevar och stekspadar på Ikea som är till för detta kök.



Smartaste ungen visste genast vad man skulle göra med kryddorna :))



Stella kollade länge på syster när hon lekte vid sitt kök...



Efter ett tag blev hon trött och somna i sin gunga ♥



Hejsan!

Idag är det Sveriges nationaldag = Micke ledig från jobbet :))

Vilket underbart väder vi haft idag! Vi började dagen med en dunderfrukost klockan 9 (då vakna Isabell!!!) och sen var vi ute på baksidan och badade i badbaljan. (Vi måste köpa en uppblåstbar pool!) Vår granne Joel (3 år) och hans mamma gjorde oss sällskap. Efter lunch åkte jag och resten av familjen till Södertälje. Vi träffade familjen Persson i Dalparken och hade picknic. Tyvär glömde jag kameran :(
Mycket skratt och prat.

Jag och Pernilla kom bla. fram till att killarna ska börja deras pappaledighet 1 april. Det var lite på skämt, men för mej låter det toppen! Kan man mjukstarta på jobbet några månader och sen ha semester ;))

Hittade ingen solskyddskräm idag så det blir att inhandla imorgon! Fick som tur låna av pernilla så jag kunde smörja in Isabell. Dock har hon mitt piggment så hon är redan en pepparkaka!

Nu ska jag duscha!

Ps. Vi tog en sväng till Pershagen på hemvägen. Både jag och Micke är överrens om att vi vill bo där!
Radhusen i Pershagen kostar mer än DUBBELT så mycket än här, men smakar det så kostar det ;))
Det är ju gratis att drömma :))


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker ni ska bo kvar i vagnhärad. Nu när man äntligen har hittat en trevlig mamma att umgås med. Leo kommer sakna isabell.

2011-06-07 @ 20:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0