Rutiner

Gokväll!

Jag får ofta frågor som: Hur går det med två små barn? Hur orkar du? Hur hinner du med allt? osv osv...

Det handlar till stor del om rutiner. Har under dessa veckor som 2-barnsmamma kommit fram till att livet är mycket enklare med rutiner. Rutiner jag försöker följa på ett ungefär på vardagarna när jag är ensam hemma med flickorna.

Såhär ser dessa ut på ett ungefär...

Ca 07.30-08.30
Väcker Isabell oss.

Ca 08-09
Frukost, efter det byter vi kläder, borstar tänderna mm

Ca 09.00
Fixar jag och Isabell med lite allt möjligt. Leker på Isabellsrum eller kollar på nån film, ritar eller något helt annat :)

Ca 11.00
Börjar jag med lunchen. Oftast värmer jag bara upp gårdagens middag och skär till lite sallad.
Sedan äter vi.

Ca 12.00
Lägger sej Isabell och oftast även jag och Stella.

Ca 13.30-14.00
Vaknar Isabell. (Väcker henne om hon sover ännu vid 15.00)

Ca 14-15
Äter Isabell mellis och sen går vi ut.

Ca 15.45
Vissa dagar möter vi Micke vid bussen.

Det är hur våra dagar ser ut. På ett ungefär... Kom idag fram till att vi ska börja gå ut efter frukost för idag sov Isabell till 15 och då hann vi inte ut innan Micke kom. Och då skulle jag börja med middagen.

Så imorgon kommer våra rutiner se ut såhär...

Ca 07.30-08.30
Väcker Isabell oss.

Ca 08-09
Frukost.
 Efter det byter vi kläder, borstar tänderna mm
När vi är klara går vi ut.

Ca 11.00
Börjar jag med lunchen. Oftast värmer jag bara upp gårdagens middag och skär till lite sallad.
När allt är klart äter vi.

Ca 12.00
Lägger sej Isabell och oftast även jag och Stella.

Ca 13.30-14.00
Vaknar Isabell. (Väcker henne om hon sover ännu vid 15.00)

Ca 15.00
Äter Isabell mellis.
Efter det fixar jag och Isabell med lite allt möjligt.
Leker på Isabellsrum eller kollar på nån film, ritar eller något helt annat :)
Ibland tömmer vi diskmaskin eller viker tvätt/sätter på en tvättmaskin.
Isabell ska självklart hjälpa till med allt :)

Ca 15.45
Kommer Micke hem. Eller så möter vi honom vid bussen.


Ca 19.30-20.00. 
Vi lägger Isabell och hon sover ända till morgonen. Oftast. Annars sover vi alla 4 i vår säng ♥ 

Nu är det godnatt!


Kommentarer
Postat av: Margit

Rutiner är de bästa! Då funkar livet! Så när familjen lärt sig dom kan man försiktigt ändra dom ibland om de behövs för en dag..

2011-02-01 @ 08:45:30
Postat av: Amanda W

Tycker också allt är lite lättare med rutiner. Det är rätt mycket med 1 barn och två hundar och då hjälper rutiner till faktiskt. Kan låta tråkigt, men ack så skönt! Kram

2011-02-01 @ 20:30:12
URL: http://vincentbloggen.blogggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0