Ring ring...

Godmorgon!

Jag har igen varit vaken halva natten med Stella. Hon skrek inte i natt heller, men hon drog upp benen mot magen krampaktigt då och då. Och hon griper tag med händerna om bröstet och suger in tutten jätte hårt ibland som lite i panik. Jag sa till Micke imorse när vi vakna att hon beter sej som jag under förlossningen. (Jag sög inte på nån tutte ;) utan hade masken) men det onda kom i vågor och när det väl kom fick man lite halvt panik... Stackarn :(

Jag har försökt uträtta lite telefonärenden idag, men INGEN svara.

- Strul med Försäkringskassans telefoner. När är det INTE strul med dom???

- Sen skulle jag boka tid till Glukosbelastningstest. Ringde Trosa Vårdcentral och väntar samtal tillbaks därifrån. Jag ska ju göra test för att jag hade gravdiabetes under gravidteten. Jag mår jätte bra nu! Mitt blodtryck har gått ner (Känns det som) och jag mår inte dåligt längre.
Undra varför jag blir så sjuk när jag är gravid???
 Ändå blir jag ju nervös inför detta test.... Jag har ju mätmaskinen hemma så jag borde mäta lite socker då och då, men har väl inte gjorde det som jag borde sen jag kom hem från sjukhuset.... Vet att det är dumt, men värdena var bra när jag var där... Nu får jag ta mej i kragen och mäta idag! 2-3 ggr i veckan borde jag mäta. Inte 6 ggr/dag som under gravidteten.

- Sen har jag försökt ringa min läkare på Specmödravården, men hon svarar inte. Receptionen svarar inte heller. Borde boka tid till läkarkontroll... 

Micke åkte nyss iväg till Nyköping för att kolla på en Emmaljungavagn. HOPPAS den är bra!!!  

 

Nu ska jag börja laga lunch till min sötaste Isabell ♥


Kommentarer
Postat av: Malin

åh hoppas han gillar den! :)))

2011-01-05 @ 11:39:02
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Sunniva

Stackars lilla tösen..hoppas det blir bättre snart!!



Precis en sån vagn har vi tänkt skaffa sen, har provat den lite snabbt i en affär och den kändes jättesmidig. Så en sån ska iallafall vi ha, det har jag bestämt ;) Hoppas den Micke kollar på är bra också, så kan vi gå ut och gå sen med liknande vagnar :)



Hoppas ni mår bra annars också, passade det inte med besök imorgon? Annars kan vi ju ta det lite senare, en annan dag när Stella blivit lite större. Förstår om det är mycket nu.

Kram från oss

2011-01-05 @ 13:04:25
URL: http://dujagochvi.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0