Oj, vad hon växer...

Hejsan!

Idag skiner solen, men det är -11 C! Har inte varit ute, men det ser fint ut :)

Micke är hemma. Han är sjuk. Och alla kvinnor vet säkert redan hur män blir när dom blir sjuka. Det är typ döden... Suck!

Gick igenom Stellas kläder idag. Dom börjar nämligen vara liiite för korta. Så jag plockade bort storlek: 56 och tog fram storlek 62. Det var inte lite kläder det! 95% är Isabells gamla och 5% är sånt Stella fått i julklapp mm. Ingen ide att köpa när hon har så mycket. Och i denna ålder sliter bäbisarna inte direkt på kläderna så dom ser nya ut! 



Nu har hon i storlek 62:

5 kortärmade bodyn
15 långärmade bodyn
11 par byxor
4 pyjamasar
6 par strumpbyxor
MASSOR med strumpor



Sen har hon:

2 klänningar
5 sparkdräckter
3 koftor
2 mjukis set (Byxa+tröja med dragkedja)

Så kläder lär jag inte behöva köpa mera i storlek 62...

Tog fram storlek 68 för att kolla om där behövs något, men tror inte det. Hittade 3 proppade påsar...



Hur gör ni med kläder barnen växer ur? Vi ska ju inte ha flera barn (!?!?!?!?), men jag vill ju spara lite kläder om Stella och Isabell får barn nångång. Kan vara kul för dom att få då. Hur mycket har ni lagt undan? Vi har ju så himla mycket av varje storlek! Isabell har en STOR SVART sopsäck nästan full med storlek 86!  (Jag vet HELT galet!)
Så nu när Stella växt ur storlek 50 + 56 så har jag tagit dom absolut favoriterna och lagt undan. Vad har ni gjort med resten? Det är ju inte så mycket i små storlekarna, men en del... Kanske skulle fråga några gravida kompisar om dom är intresserade!?!?  

(Påtal om gravida så ska jag lägga ut mamma-kläder på tradera. Kanske ikväll om jag har tid...!)

Och då är ju det här bara innerkläder så att säga... Flickorna har en del ytterkläder också....!

Nu har ju Isabell just börjat med 92 så det har hon inte alls mycket av, men jag ska absolut inte köpa lika mycket som jag tidigare tydligen gjort! Är dock inte bara jag som shoppat loss utan även en annan person också... 

Här är sötaste Stella





Nu ska jag skynda i säng med min sjuke man ;) Isabell och Stella vaknar snart.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men kan du inte sälja det som du inte vill spara? Många gör väll så?

2011-01-27 @ 15:46:22
Postat av: Marja

en del säljer på tradera i klädpaket, en del på barnbasarer ;) annars känner man alltid nån som känner nån.. skriv på FB annars så kanske nån nappar.. kram

2011-01-27 @ 17:36:15
Postat av: Malin

sälj? ge bort? :)

jag har gett bort det vi inte ska spara!:))

har mina favoriter i varje stl som absolut ska sparas!:) kanske till ett 3e barn Eller till barnbarn eller bara som fina minnen <3 :))



kraaam , o det är ju sjuuukt roligt att shoppa barnkläder.. skulle kunna handla för fleeeera tusen varje månad.. om jag fick!;)

2011-01-27 @ 20:23:25
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Sunniva

Jag kan gärna ge en slant för lite fina kläder, har inte så mycket - speciellt inte "tjejigt" :) Så har du något du vill bli av med så tittar jag gärna!



Förresten, visst var det ditt förslag att hon skulle heta Stella? Gav Micke med sig, eller lyckades du få honom att gilla namnet också?



Kram kram!

2011-01-27 @ 23:16:05
URL: http://dujagochvi.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0