Lördag = Vägning

Jahapp. Då var det vägning igen. Känns rätt onödigt att väga sej för jag har ju verkligen inte ätit nyttigt, men nu har jag gjort det iallafall.

2010.12.16 → 100kg.
2011.01.01 → 88,8 kg (-11,2 kg)
2011.01.08 → 87,0 kg (-1,8 kg)
2011.01.15 → 86,0 kg (-1 kg)

EXAKT ett kilo! Inte illa pinkat.

Tack för alla svaren ang tipsen! Alltid kul att läsa vad ni skriver :)
Men jag vill förtydliga en sak. Jag ska inte banta. Jag vill börja ett lite nyttigare liv = inte så mycket skräpmat och mera motion. Ska alltså inte börja nån diet nu när jag ammar utan hade bara velat ha tips på hur jag ska undvika sötsaker...

Det är så himla svårt att låta bli onyttigheter... 

På tisdag börjar Micke jobba (Hjälp) och då ska jag och barnen börja gå promenader varje dag. Känns inte alls bra nu. Jag är seg och känner att en dos friskluft varje dag är på sin plats! Nu har det mest blivit att gå till bilen, från bilen till affären, från parkeringen hem osv.osv.

Längtar till våren... 



Kommentarer
Postat av: Annica Lundgren

Ja du Maria du vet hur jag mår nuförtiden... det jag äter är en livsstil och viktnedgång är bara underbar bonus, sen att man är fri från sockersug är bara wow....matte och ungarna satt och käkade chips dipp kina chokopops dricka bullar... och jag då INGET alls tog en kaffe....det funkar så vill du att sötsuget ska bort då vet du vad som gäller....

2011-01-15 @ 14:49:35
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Postat av: Malin

det bästa du kan göra är att INTE köpa hem en massa gotta!;) ha frukt och grönsaker, nötter osv hemma istället.. :) det kan du småäta av om du vill småäta! och ät regelbundet! det är nog det allra bästa för att bli av med suget som kommer när man inte ätit ordentligt ;)

duktig du e som droppat ytterligare 1kg!:))) kanon ju!

2011-01-15 @ 23:15:12
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Sofia!

Grönsaker och dipp är ju sjukt gott! En bra grej att alltid ha hemma typ :)

2011-01-17 @ 12:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0