Har ni tips?

Hej!

Igår när vi gått och lagt oss låg jag i sängen och funderade på hur jag kunde förbättra min kost (Stressen över att inte gått ner något denna vecka börjar smyga sej på...) lite utan några större uppoffringar... Kom fram till två saker:

1. Jag ska börja dricka smoothie till frukost.

Det är ju både gott och nyttigt! (Slipper jag alla kolhydrater jag sätter i mej i vanliga fall med min "smörgås-frukost") Drack imorse en Smoothie med Naturell yoghurt och jordgubbar. Smakade riktigt gott! Och man kan ju blanda med vilka frukter som helst! Tänk vad gott i sommar med alla färska frukter! Toppen :)

2. Jag måste sluta äta sent på kvällen!

Igår kväll åt vi kvällsmackor vid kl. 23 !!! precis innan vi gick och la oss. Och jag var igentligen inte ens hungrig...! Idiotiskt va! Micke frågade och jag hängde på... Har jämt hört att man inte ska äta efter kl 18, men när jag ammar hela kvällarna vet jag inte om det funkar för mej. Ska testa att äta kvällsmålet med Isabell kl 19 ikväll.

Har ni andra tips så är det bara att lämna en kommentar :)

Nu måste jag hoppa i duschen! Sen ska vi ge oss iväg för att köpa gardintyp. Isabell och Stella måste ju få gardiner i sina rum! Sen ska vi åka förbi svärmor en sväng när vi ändå är i stan.


Kommentarer
Postat av: Malin

inte efter 19 eller 20 tror jag det är, då ämnesomsättningen går ner, eftersom man ska sova på natten så spjälkas maten inte lika bra om man äter för sent.. och man riskerar ist att gå UPP i vikt.

Har också ätit för sent ett par ggr denna vecka :/ Får ångest! Men det har gått bra ändå.

Eftersom du ammar så ska du ju äta mycket frukt&grönt också, men tänk på att frukt innehåller Mycket socker=> mycket kolhydrater.

Om du vill hålla en lågkolhydratskost dvs, då är frukt&bär inte det allra bästa precis..



Men JAG tycker att frukt är fan så Mycket bättre än godis o sånt skit!:))

Att skiva upp ett äpple är supergott mellanmål!:)



Det går finfint ska du se!

Kraam

2011-01-13 @ 11:42:03
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: niina

föreslår att du äter allsidig kost så länge du ammar,din kropp kommer igen med tiden.

2011-01-13 @ 12:31:57
Postat av: Marja

det blir nog en bra början, en del äter ju mest protein och knappt inge kolhydrater för att gå ner. Men våran kollega äter ju LCHF , och många är nöjda med GI.

sen viktväkteare och räkna kalorier hos viktklubb.

läste att om man går ner för snabbt så förlorar man viktig muskelmassa som behövs för ämnesomsättningen.

hoppas du hittar nått! kram

2011-01-13 @ 21:41:50
Postat av: Ammi

5 bra mål om dagen vid fasta tidpunkter varje dag är att rekommendera, precis som för barn :)



Jag skulle säga att du absolut ska äta på kvällen så länge du ammar. Åt mig sade dom på rådgivningen att om jag är hungrig ska jag t.o.m. äta yoghurt då jag ammar på nätterna under de första månaderna, så att mjölken ska räcka till.



Men du kan ju byta ut kvällsmackorna till grönsallad, morötter eller frukt, eller varför inte ta smoothien då i stället för på morgonen. Jag mår och orkar själv bäst om jag äter mycket på morgonen/förmiddagen och lätt på kvällen efter en ordentlig middag.

2011-01-14 @ 00:09:38
Postat av: Emma

LCHF är jätte bra..

Mamma gick ner massvis med den metoden och man får äta så mycke god mat ändå.. vi testade också ett tag men vi slutade av någon anledning. men ska återgå till den metoden sen efter lillen är född..

2011-01-14 @ 12:47:35
URL: http://spangsan.blogg.se/
Postat av: Ammi

Hejsan igen, jag måste ännu kommentera kommentarerna ovan :) Man skall ju absolut inte banta då man ammar, så LCHF & sånt får du inte börja med ännu - annars är det lilla Stella som får lida, tyvärr. Håll dig hellre till det som du tidigare skrev om, dvs god & mångsidig kost & mera motion, t.ex. långa promenader med vagnen - jag har märkt att det är jättebra träning, & för dig blir det ju ännu effektivare när du har 2 tjejer i vagnen! :)

Snart blir det vår, jag ser redan sååå fram emot långa vagnpromenader vid havsstranden i vårsolen :) Kram!

2011-01-14 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0