Vårdnadsbidrag

Hej!

Nu har jag ringt kommunen och kollat upp det där med vårdnadsbidrag och det verkar ju riktigt bra!
Tack Reinfeldt!

Från och med att barnet har fyllt 1 år får man ta ut vårdnadsbidrag tills att barnet är 3 år. Man får 3000kr/per barn.
Tidigare har jag funderat på hur länge jag ska vara på föräldraledighet, ska Isabell på dagis osv osv.. men nu vet jag på ett ungefär...

16/12.2010 ----> 31/12.2011 Föräldrapenning

1/1.2012 ----> 31/5.2012 Vårdnadsbidrag (Isabell fyller ju 3 år den 12/6.2012.)

1/6.2012 ----> 13/8.2012 Föräldrapenning

Sen är det jobb för mej och dagis för barnen.
Isabell kommer vara 3 år och 2 månader och Stella kommer vara 1 år och 8 månader.  

Har jag tur får vi fortfarande sparar hur mycket av semesterna vi vill! Då kan jag spara två hela semestrar ju :)) 

Jobbet ja.. Micke hade pratat med några chefer på bearbetningen där Micke jobbar förra veckan. Han sa att jag kan få jobb där sedan när jag ska tillbaks till jobbet! Så himla kul! Det är lättare än line-jobb (oftast), man håller på med maskiner och ingen montering. Det är friare. Du tar rast när du hinner och kan oftast sitta längre tid än 24 minuter och äta lunch. Behöver inte gå efter takklockan.

Det ända dåliga var ju att det är skiftjobb... Men vi pratade med Micke om att han skulle söka dagtidsjobb (Han vill ändå inte jobba skift mera utan vara hemma med barnen om kvällarna) så kan jag jobba 2-skift ett tag. Gå upp i lön och sedan söka dagtid om jag inte trivs på 2-skift.

Bearbetningen har högre löner än monteringen. Antagligen för att man behöver utbildning för att jobba på bearbetningen. Det har ju inte jag, men med rätt kontakter så ;)

Det är ju lång tid kvar tills jag börjar jobba, men tycker det här verkar super :))

Isabell har feber och ligger utslagen här brevid mej på soffan och kollar på Lotta- på bråkmakargatan.





Kommentarer
Postat av: niina

låter super BRA,jag har oxå en sjukling,haft feber tillochfrån i en vecka ,,idag konstaterades öroninflammation,typiskt efter badhuset får man alltid sånt skit

2011-02-03 @ 16:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0