Magsjuka IGEN!

Japp ni läste rätt! I mitt långa liv hade jag haft magsjuka 1 gång på 24 år. NU när jag är 27år (???) vänta måste räkna hur gammal jag är... Frågade Micke och han påstår att jag är 28 så vi litar på det. Ja nu på 28 år har jag haft det 4 ggr! Vi är inte mera ohygieniska nu och barnen går inte på dagis... Nån som har några bra tips på att motverka magsjuka? Ja förutom att tvätta händerna ofta. 



När jag var liten älskade jag att sitta och kolla på vårat änglaspel hemma.
Detta änglaspel fick jag av svärmor för några år sedan och Isabell älskar det :)
Hon sitter varje morgon och kollar/lyssnar på det.  


Kommentarer
Postat av: Malin

ett ord: HANDSPRIT!!!! torka med det där de spytt också... även där ni byter blöja-vid varje blöjbyte..

vi har alltid det, haft magsjuka 2ggr sen Elias föddes och då har vi spritat allting och lite till... och jag har inte blivit kräksjuk! (men misstänker att det kan vara det ENDA jag är immun emot... hehehe)..

Krya på er!

2011-12-06 @ 15:31:16
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Niina

smittan sprids när föräldrar struntar i att ha sina kräkiga barn hemma i MINST 48 timmar ,utan töänker att "ja men han/hon har ju inte spytt nåt idag så då kan vi ju på öppna förskolan/dagis/skola" i tron om att barnet är friskt,då blir naturligtvis andra smittade! jag blir såååå arg på såna dumma egoististika föräldrar som inte orkar/vill vara hemma och ta hand om sitt sjuka barn! varför skaffa barn om karriären måste gå före?



nångång hörde jag om att man skulle äta vitpepparkorn,men jag har då aldrig testat och har svårt att tro att barn skulle vilja äta sånt för att motverka kräksjuka,kan funka,vet inte.



krya på er ,men vi ses inte på lördag :)

2011-12-07 @ 09:11:33
Postat av: Lisa

Probiotika! :)

2011-12-10 @ 23:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0