Rutiner, Stella

Måste börja med att säga att rutiner är sååå mycket lättare att skapa när man redan har ett barn sedan förr. Nu kommer ju matrutiner och sovrutiner lite automatiskt. Med första barnet tyckte jag det var lite svårt i början att få till bra rutiner.

Men nu när vi har bra rutiner med Isabell så får Stella hänga på dom :) Nu sover ju Stella mer än Isabell och äter oftare, men inom sin tid kommer jag försöka få dom äta och sova samma tider.

Såhär ser Stellas sov-/mat rutiner ut UNGEFÄR:

7-9 Vaknar, Gröt till frukost.

11-12 Lunch. Egen gjord eller burkmat + ammning. Sova ca 45min-1,30 min.

15-16 Lite mellis +ammning. sova ca 1-2 h.

17 Middag. Egen gjord eller burk.

21-22 Kvällsgröt + ammning. Sova för natten.

Som ni märker så ammar jag innan varje sovtillfälle och visst somnar hon vid bröstet. Jag är en levande napp ;) Men det gör inget för tillfället. Passar oss både helt bra. Sen ammar jag några gånger på natten.
Åker vi bil eller om hon är trött så får hon såklart sova mer än dessa två gånger på dagen.

Såhär ser det ut nu. Får se hur det ser ut när hon är 1 år. Antagligen lite annorlunda :)



Stella 7 mån + 3 veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0