Smultron och snuskiga katter

Hej!

Har suttit och slöat en stund i soffan. Micke jobbar eftermiddage denna vecka.
Stella och Isabell somna 19.30 båda två :) Duktiga flickor :)

Tog en sväng till Noras trädgård idag med Isabell. Det var kul som vanligt :))
När jag kom hem satt en katt och SKET i min rabatt!!!!!! Gissa om jag blev arg!!! Kattkräket skrämde jag iväg. Sprang efter den och såg att den hoppade in till en granne. Grannen stog på sin tomt och kollade argt på mej när jag kom springandes efter hans katt. Förklarade saken och han trodde då INTE att det var hans katt! Suck säger jag bara!!! JAG SÅG JU NÄR DIN ÄCKLIGA KATT SKET I MIN RABATT!!!! han följde efter mej och kände väl igen skitkorvarna för han bad hemskt mycket om ursäkt och hämta påse och spade. Jag sa till honom att jag hoppas det var sista gången... Nu står en hink full med vatten utanför min dörr.....!
Har hittat två olika bajshögar två olika gånger på baksidan också. Även där finns en hink full med vatten och väntar....  
Är ingen kattmänniska. Och verkligen inte när dom skiter i min trädgård!!!!!

Lite bilder...

Planterade ut rabarbern idag. Blandade i lite kogödsel i jorden som redan låg i rabatten så hoppas vi den växer tillsej.



Planterade om gurkan och en tomat.



i söndags fick jag en kärleksört (?) av grannen. Den ser ni i mitten av liljorna (?)
Den gröna stora..



Ena odlingslådan är på plats. Micke ska bygga en till när han har tid.



Köpte gräsgödsel. Ska döda mossan och göra gräset grönare.
Nån som har testat???



Isabell har självklart en egen vattenkanna ♥



Hittade små smultronplantor på gräsmattan som jag grävde upp...





4 stycken små smultron planterade jag i kanten av rabatten. Ni ser där jag har vattnat!?!?!
Rabarbern ser ni i vänster hörn.



Det finns en del växter och blommor i rabatterna jag inte vet vad det är. Men det gör inget. Då blir det ju spännande i sommar att se vad det växer. OM det växer ;)

Nu ska jag gå igenom mina fröpåsar och se vad och när man ska odla ute...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hmm, krångligt det där med katter som skiter i rabatten, djur måste ju liksom få vara ute men det klart att det är jobbigt med bajs överallt.. tror dock det finns saker man kan spraya på saker som man vill att katter ska hålla sig undan från. har för mig att de ska ogilla citron t.ex. annars finns det speciella sprayer man kan köpa som man kan spruta på områdena som de ska hålla sig undan.

2011-04-27 @ 23:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0