Rolig läsning

Hittade en låda med gamla böcker i. Hittade bla. en bok som heter:
Barns tankar om kärlek.
En himla rolig bok fylld av kommentarer som kommer från barn mellan 6-10 år.

Här är några av dom...

Hur hittar man någon att vara ihop med?

"Jag minns inte riktigt hur Pernilla och jag blev ihop.
För det är faktiskt många år sedan."
Rune 6 år

"Man kan alltid bli ihop med nån i Turkiet.
För de vill gärna."
Esra 7 år

"För att skaffa sej en tjej måste man se bra ut."'
Pelle 7 år

"Om man är gammal och ens frun också är det  
kan det hända att man går ut och skaffar sej en yngre."
Michael 8 år

Kan man vara ihop med flera stycken?

"Det är inte bra att ha många tjejer.
För då räcker det inte till alla."
Brian 8 år

"Varje gång man gifter sej får man en ring.
Så man kan bara gifta sej med tio stycken."
Kristine 7 år

"Man kan visst vara ihop med flera samtidigt!
Min mamma är det."
Jon 7 år

Utseendets betydelse

"Den jag blir ihop med ska ha krulligt hår
och heta Balder och det ska vara en hund."
Simon 8 år

"Jag vet inte hur min tjej ska se ut.
Jag har inte beställt henne ännu."
Sophus 7 år


Kommentarer
Postat av: Ammi

:D :D :D

2011-04-04 @ 15:09:12
Postat av: Ida

Hahahaha åh vad gulligt!

2011-04-04 @ 22:35:42
URL: http://idlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0