Bountybollar

Hej!

Idag när jag kom hem från jobbet ville Micke ha Bountybollar. Så snäll som jag är gjorde jag det till honom. Han ÄLSKAR Bountychoklad. Ni vet marabous cocoschoklad.

Han älskar även dessa som smakar likadant, om inte lite bättre ;)

Här har ni receptet!

Fyllning:
50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 dl florsocker
2 dl vispgrädde
1 påse kokosflingor (200 g)

Garnering:
200 g ljus blockchoklad

Blanda allt utom kokos i en kastrull och koka i 5-8 minuter, tills smeten börjar bli lite seg. Tillsätt kokosen. Låt smeten svalna något och rulla sedan små bollar och lägg på bakplåtspapper. (Skölj gärna händerna i vatten mellan varven så fastnar inte smeten så lätt på fingrarna) Ställ kallt minst en timma.

Smält chokladen över vattenbad. Doppa kokosbollarna i chokladen och låt dem stelna på bakplåtspapper. Förvaras kallt.



Ser kanske inte så gott ut, men TESTA! Ni blir inte besvikna :)


Kommentarer
Postat av: katja

jag äääälskar också bounty. måste verkligen testa receptet, det vattnas redan i munnen. Det lär vara det godaste jag ätit i hela mitt liv!!!!! :)

2010-09-28 @ 22:00:30
Postat av: Annica Lundgren

wow det såg så himla gott ut. Måste testa i helgen. Men risken finns att de tar slut direkt i denna familj. Tack för den fina texten "jag skriver" supergulligt.

Postat av: niina

jagbrukar göra kokokaskakor ett recept från boken ,sju sorters kakor,jag hackar i chokladbitar däri,blockchklad,och så lägge rjag smeten i små såna där bakformar.svingott!!



men bounty e fan de finaste som finns,det här reeptet ska absolut testköras till devin kalas näst nästa helg

2010-09-29 @ 09:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0