Snart flyttar vi!!!

Hejsan!

Idag, imorgon och fredag är jag ledig! Så himla bra. Vi har massor att göra innan helgen.
Vi var på Jysk och lite överallt i morse och letade barngrindar till trappen och efter tyg till trappen, men hittade inte. Imorgon ska vi åka till Ikea och Hornbach OM Isabell är frisk. Annars får Micke åka själv. Stackars min lilla älskling har haft 40 graders feber hela eftermidagen och kvällen. När vi skulle äta middag satt hon i soffan och var helt tårögd och trött. Micke åt snabbt och la sej ner med henne i soffan. Där låg dom och gosa. Han låg och strök henne över håret och tyggen. Hon låg och blunda och ibland kollade hon på honom och sen blundade hon igen. Hon tyckte nog det var skönt med pappas närhet ♥

Här kommer lite bilder från idag...



Vi har målat fönstrena, bytt fönsterbrädor och fått upp gardinstång. Stången köpte vi idag på Jysk. 179kr bara! Dom har 30% rea på alla gardinstångar så fort dit om ni behöver köpa några :)



Jag tycker den är himla fin :)



Såhär ser trappen ut efter målningen. Listen som går på golvet längst trappen ska bort. Eller det är två lister brevid varandra!?!?! Vi ska alltså ta bort dom och sätta dit en vit list.



Isabell älskar att klättra i trappen. Måste hitta snabbt grindar som vi kan ha både uppe och nere.



Såhär fint är det på vår framsida för tillfället ;) Tog bilden från lilla sovrummet på övre våningen.
Vi ska köra ut massa skräp till tippen på lördag när vi har flyttbil.



Ser ni hur sladdarna går längst golvet!!!?!!! Och är det inte taklister han lagt på golvet??? Jag skulle vilja ha sladdarna inbygda i listen. Det borde väl gå att ordna!?!?!
Vi ska tapetsera och byta lister i alla rum uppe. Men det bli när vi flyttat in. Hinner inte göra det innan.



En kontakt på varje vägg!?!!?!?!?!?! Och dessa sladdar över allt!!! Bort bort bort! Jag behöver inte 10 DUBBLA kontakter i ett sovrum!!! Vardagsrummet är samma...!




Denna dörrmatta fick vi av svärmor. Inflyttningspresent :D Så himla passande ;)

Längtar tills vi får dit våra saker. Att få gå runt och göra det mysigt och hemtrevligt.. Snart så :)

Nu ska jag gå och lägga mej. Kan bli en lång natt med stackars Isabell...


Kommentarer
Postat av: Malin

IKEA har grindar för 350:-/st om man är family medlem :D

vi har 3st såna, lär ha typ minst 2 till någon dag.. :D

lycka till med flytten o jag hoppas att lillsnuttan kryar på sig Snart!

kraaam

2010-10-06 @ 22:33:47
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Vilken skillnad det blev när ni målat trappan.. jättesnyggt! Grind finns att köpa på exempelvis Babyland och sladdarna kan du gömma i en kabellist! Jag tycker det är superbra med många eluttag för då behöver man inte dra sladdarna så långt!



kram

2010-10-07 @ 08:14:11
URL: http://fyffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0