Min födelsedag!

Hej och hå!

Japp, då är man 27 år! Herregud! Vart har dagarna, åren tagit vägen? 

Hade tid hos överläkaren 09.00 på karolinska, men som vanligt drog det ut på tiden. Så 11.30 var det min tur!!! 
Järnvärdet var lågt. 105. Har aldrig haft så lågt! Blodtrycket var högt. 125/89. Och så pricken över i:ett så hade jag +4 i ketoner. Marjalisa (Fick samma läkare som förra gången! Jippiii!)  frågade om jag ätit idag och visst hade jag det. Hon sa att min kropp tror att jag svälter mej själv! Jag åt två rågbröd med smör och ost och tomat och gurka imorse. Konstigt. Men fick order om att äta mera!?!?! Hade gått ner 2 kilo på 1 veckan. Skumt, men får väl äta mer grönt och frukt. 

Vi pratade om min förlossning. Jag berättade att jag var orolig. Vi gick igenom min förlossning. Hon hade kvar allt i datan. Jag var tydligen jätte bra på att föda barn :)) När det väl satt igång hade jag skött mej exemplariskt! Hade fått edan när jag var öppen 7cm. Jag frågade lite om kanylen. Jag sa att det förstört det mesta under min förlossning för jag var så rädd att den skulle fastna nånstans. Jag sov ju inte på 2 dygn pga den. Men då sa hon att dom satte i den direkt när jag kom utifall det skulle hända något akut och dom snabbt var tvugna att göra något. Jag var tydligen så sjuk att dom ville ha den där för säkerhetsskull. Men hoppas jag slipper den nästa gång. Jag sa att jag hoppades slippa bli igångsatt. Men det kunde hon ju inte lova :/ 

Blodtrycket när jag kom in sist och sattes igång var 140/110! och +3 i protein.

Isabell gallskriker! Hahahah så himla kul! Hon testar sin röst tror jag. Hahahah! Micke tycker det är jätte jobbigt, men jag tycker det är rätt mysigt :))

Nu pussar hon på sej själv i hallspegeln :D

Nää, nu är maten klar. Sen ska vi till huset och fixa :)


Kommentarer
Postat av: Malin

men du har ju ett blodtryck precis på gränsen nu ändå :)) som tur är, bara det inte ligger över 90 på undertrycket så är det ju OK :)

GRATTIS på DIN dag också!!!!

du kanske får se till att äta oftare!!! :) dvs exakt var 3.e också..?

Kraaam o ta VÄL hand om dig!

2010-10-04 @ 18:38:27
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Emma

Grattis på födelsedagen!!

hoppas du haft en bra dag trots sjukhusvistelsen..

Va ska järnvärdet ligga på?

glömde fråga min BM om de sist, jag hade nämligen 75 då..

2010-10-04 @ 18:52:14
URL: http://spangsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0