Oj vad tiden går...

Hej!

Visst har jag en fin blogg!!! Är helt galen (Kanske lite besatt!?!?!) i julen detta år. Längtar som tusan till första advent så jag får pyntta och fixa :) Tack Jenny för ännu en fin blogg :))

Påtal om fixa så har Sandå börjat tapetsera övervåningen. Eller ja dom målar, spaklar, tapetserar, målar lite tak och så.... Inte lite jobb när underarbetet är så kasst! Men fint blir det! Ska ta bilder när dom är klara.

På lördag kommer Sunnivas sambo som är elektriker hem till oss. Han ska hjälpa oss med en del saker. Hoppas han kan hjälpa oss...

Igår var jag på ultraljud. SÅÅÅÅÅ himla mysigt! Och visst är det en tjej som dom gissade på ultraljudet i vecka 19. Dom kunde ju inte säga till 100% säkerhet, men igår sa hon att det är en tjej :)) Där låg hon och sög på sina fingrar och lekte med navelsträngen. Vad jag längtar efter dej!! Och tydligen har hon samma stora kinder som Isabell. Så det kanske blir en Mickekopia igen ;)

Efter ultraljudet hade jag läkartid. Alla värden var jätte bra förutom sockret. Så alla insulindoser höjdes och jag fick en dos till per dag. Gud så jag längtar tills det här är över.... Sista gången. Så jävla kul är inte alla sprutor och skit så man gör det här flera gånger än 2 ;) Nää när jag fått mina två flickor är jag nöjd! SKULLE micke fråga om vi inte kan försöka på en kille senare så vet jag inte, men nu vägrar jag mera. Och han vill inte ha flera så detta är nog sista gången.

Men iallfall... Om 1 vecka ska jag ha "telefon-träff" med min läkare. Meddelar då sockervärden mm och om två veckor har jag tid på Karolinska till samma läkare. Och om 3 veckor har jag ultraljud igen... Så nu på slutet kommer jag nog vara där en hel del.. Hon undrade om jag orkar jobba eller om jag vill bli sjukskriven (Mina sockervärden är skyhöga på mornarna och det känns inte bra nånstans), men jag sa att jag jobbar heltid två veckor till så diskuterar vi ev. sjukskrivning när vi träffas. Sjukskrivning deltid för jag har bestämt att jag ska jobba till 23 dec ;) kaxig att skriva det här. Hehehe återstår att se hur det går ;) Har ju så trevligar kollegor att jag vill vara där så länge jag orkar.

Nu ska jag dricka klar min julmust och sen lägga mej. Har väckning som vanligt 05.00 imorgon. Fredag! Jippiiiii!!!!

Föresten så firar jag och Micke 1 års bröllopsdag på söndag. Han minns det nog inte ens, men jag har planerat i smyg lite kul till oss ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Tack! Isabell med! Nyfiken man blir nu på bebisen i magen!!

Jag längtar!



Va så lite så, kul att få hjälpa till=)

Kramar

2010-11-04 @ 20:57:36
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättefin blogg du har. Nu blev jag också sugen på att börja pyssla till ett jultema till min blogg ;)

2010-11-04 @ 21:08:11
URL: http://annakatarina.se
Postat av: Malin

bloggen är väääldigt JULIG!:))

skönt att allt annat ser bra ut iaf! är inte nådigt avis på att det verkligen är en till tjej ni får..

Men glad för din skull givetvis! <3

Hoppas vi får tid att ses på msn här nån dag.. :))))

Kraaaaaaaaam

2010-11-05 @ 10:22:08
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0