Morsdag

Hej hopp!

Isabell gav oss sovmorgon till 7 Jippiiiii!!!!
Och så fick jag en god frukost som Micke och ISabell hade fixat :)
Och en present! Me like :D En bok jag gått och trånat efter i några veckor!

Leilas andra kokbok: "One more slice".



Hennes första bok: "A piece of  cake" köpte jag länge sedan. Älskar den!

Till lunch åt vi grillad kykling, potatissallad och grönsallad. Gud så gott! Jätte länge sedan ju!
För att fira morsdag hade Micke köpt hem jordgubbar och glass. Så det blev efterätten.



Jordgubbar med lite glass :)



 ♥ Världens finaste människa!!! ♥

Jag har funderat om vår semester... Att vara från Micke från den 5:e till den 22:a är alldeles för lång tid!!!
Jag tyckte en vecka när vi nyligen var i finland var för långt!
Så nu är planen sådan:

Sommaren 2010

25/6: Mickes semester börjar!

5/7: Jag och Isabell flyger till Uleåborg. 

12 el. 13/7 Flyger vi hem

21/7: Tar vi båten hela familjen till Helsingfors

22/7 Åker vi till mamma och Jarmo

24/7: Firar vi Isabell 1 år!

25/7: Åker vi till Mickes pappa

27/7: Åker vi till Sussis och Pauls stuga

29/7: åker vi till Karis

30/7: Firar vi Kent 50 år!

1/8: Åker vi hem med båten från Åbo...

9/8: Börjar jag jobba och Micke blir hemma med Isabell

Så ser det alltså ut nu...

Pappa och Lena ska åka utomlands på lördag morgon, men jag stananr med Isabell till Mån eller tis. Farmor ska stanna med oss så det blir kul. Hon är så snäll och trevlig.

Nu blev det inte veckor i Helsingofrs, men jag känner att jag varit där EN DEL i vår... Känner att jag nu vill vara med min familj när vi alla är lediga ♥

Har föresten försökt få någon slags rutiner till min lilla sessa.
Nu sover hon 3-4 ggr per dag och dåligt på nätterna.
Men med lite rutin och att hålla henne vaken några dagar så ska vi nog få bättre sömn på natten
*Peppar Peppar*
Hur sover era barn? Nån som vill dela med sig?

Sähär vill jag att det ska se ut ungefär...

Vaknar: 6-7
Frukost: 7
sova: 10-11
Lunch: 11
(Här brukar Isabell sova igen)
Mellis: 14
Sova: 15-16
Middag: 17
Kvällsmål: 19
Sova: 20 

Men även om hon sovit såhär ungefär idag så har hon ropat från sovrummet ibland. Jag tror hon drömmer något för när jag går in blundar hon... Det har varit såhär en vecka ungefär... Kan det varit för mycket resande? Eller är det något med utvecklig eller vad???

Imorgon är det Barnmorskan. Börjar bli nervös och rädd. Bara vi får proverna ur vägen så kan jag slappna av och prata massa kul med henne. Men inte innan trycket och allt annat mäts...

Massa Kramar på er!  




Kommentarer
Postat av: Sunniva

Kolla min blogg, där står Emils rutiner!



Lycka till hos barnmorskan imorgon, jag håller alla tummar jag har att det går bra!!!



Vad sägs om att ses i veckan? Kanske Onsdag?



Kram

2010-05-30 @ 22:01:34
URL: http://dujagochvi.bloggplatsen.se/
Postat av: Annica Lundgren

Inte sova mer än en timme på dagen, så sov mina iallafall i den åldern. Natt sömnen är så viktig för både mamma och barn.

2010-05-31 @ 05:58:39
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Har du inte skickat bilder o så än? För du såg väl mitt inlägg med min adress?



Aldes rutiner är såhär:

*Vaknar mellan 7-8 (får välling)

*Mellan 9-10 får hon frukost

*Sover mellan 10-12 (nästan alltid två timmar)

*Lunch runt 12-13

*Mellis vid 15

*Sover mellan 15-17 (nästan alltid två timmar med)

*Mellis ibland efter hon vaknat

*Middag 18

*Välling 20

*Somnar mellan 20-21 och sover hela natten



Alde har krävt mycket sömn, även om hon sover mycket på dagen så sover hon alltid natten. Alla barn är olika =) Kram

2010-05-31 @ 10:37:07
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Sussi

Heips!

Ska prova på att skriva en kommentar :D! Jag tycker de ser bra ut som du planerat för Isabell, K sov ungefär lika då när han sov två dagssömner, vi lämna dock bort den andra ganska snabbt... men alla barn e olika. De tog sina veckor att införa nya rutiner men sen plötsligt började han sova bättre och var nöjd... så tålamod åt dig vännen :D!

Kramisar!

2010-05-31 @ 11:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0