Fy och fasa!

Hejsan min vänner :)

Vi var hos Barnmorksan idag. Micke och Isabell följde med denna gång. Som vanligt kände jag mej nervös och stressad inför testerna.
Och visst var allt åt helskotta! ;( Blodtrycket är högt och sockervärdena lika så. När maskinen pep och hon såg värdet så kollade hon på mej och jag visste att det var högt. Jag åt 1,5 timma innan och hade 8,6. Går det över 9 så är det kört... När jag satt där kände jag en klump växa i min hals och tårarna bränna i ögonlocken... Men så tänkte jag helt plötlisg för mej själv: NEJ! Du ska inte bli så ledsen. Du ska inte gråta. Du blev inte gladare av att gråta förra graviditeten heller! Så se till att ta var dag som den kommer och njut!
Som en tjej sa igår: Det är inte Cancer. Du dör ju inte.
Så sant... Det hade kunnat vara mycket värre. Och jag visste ju att det skulle komma. Jag fick ås mycket insulin förra gången så jag var 100% säker på att jag kommer få det denna gång också, men såhär tidigt???
Ska på kontroll igen om 2 veckor.
 
Så väger jag redan 77 kilo!!! Herregud! Kommer väga 200 kilo innan jag är klar!!!!!

Men iallfall.... Så istället för att oroa mej för när det kommer ska jag tänka på annat roligt och förvänta mej det värsta! Då kan jag inte bli negativt överraskad ;) Hihhihi!

Men nu är det hälsosamkost och MINST 1 timmes långpromenad per dag! Så ska vi se hur länge jag kan skjuta upp på det. Eller så blir det spec mödravården om 2 veckor.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0