Nu är jag tillbaks :)

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men som ni säkert förstår så har jag haft liiiiite fullt upp ;)

Skulle lagt upp foton, men datan vill helt plötsligt inte visa fotona!! Jäklarnas! Micke ska få fixa problemet imorgon.

Förlossningen gick jätte bra! (Skriver ett skillt inlägg straxt om det) Och Isabell är så snäll med sin lillasyster! Hon klappar och kramar och pussar. När bäbisen gråter börjar Isabell också gråta ibland. Och när hon gråter vägrar Isabell gå därifrån förens bäbisen är tyst igen. Jag började byta blöja när hon hade velat ha mat och det fick jag höra ;) Men då kom Isabell springades och var jätte upprörd och pekade på skötbordet. Micke försökte få Isabell till vardagsrummet, men hon vägrade. Som tur gråter lillan bara när hon är hungrig. Annars är hon nöjd.

Ammningen går bra. Bäbisen har dock inte varit alls lika intresserad som sin storasyster var av mina bröst! Jag har fått amma järnet! Vet inte om hon har haft svårt att få tag på bröstet eller vad det har varit. Hon har legat 15-20 minuter och försökt och sen blivit jätte arg och sen fått tag på bröstet. Minns att med Isabell var det inga proböem. Så detta har stressat mej lite. Men idag har mjölken runnit till så idag har det gått bättre. Brukar det ta 5 dagar innan mjölken rinner till? Jag tyckte det tog 2-3 dagar med Isabell!?!?! 

Isabell hade haft det jätte bra hos sin farmor. Det visste jag hela tiden. Sovit bra och inte varit ledsen eller så. Skönt att veta OM dom skulle vilja ha henne där igen... Men hon blev glad när vi hämtade henne. Glad när hon såg lillan i babyskyddet ♥
HJÄLP vad hon växt på 3 dagarna vi varit borta!!! Hon är så lång och tung och kan så mycket. Hon är så duktig. Det har hon ju alltid varit, men nu när vi har en liiiten bäbis så känns hon nästan vuxen ;) 

Hormoner ja... hahahah gud så dom åker bergochdalbana! Jag är inte ledsen utan det är mera "Gud så fina barn jag har", "Åh vad jag är lycklig med min familj", "Vad har jag gjort för att förtjäna detta?", "Isabell är så duktig" osv osv... Ja så helt plötsligt kan jag sitta i soffan och amma och snyfta. Så när Micke frågar varför jag gråter så snyftar jag "Ni är ju så fin allihopa" Hihihihihih! Ja, vad ska man säga....

Vikten. Det är något jag ska ta hand om EFTER nyår... Ingen idee att börja med det nu innan jul ;) Och nu när jag nyligen börjat amma vill jag inte banta. Ställde mej för skojs skull på vågen nyss och den visade 89kg.
Alltså - 11kg sedan 16 dec. Den 1 juni, när jag tycker sommaren börjar, ska jag väga 70kg. Innan jag blev gravid vägde jag 73kg. Så då har jag 19kg att "bli av med" på 5 månader. 20 veckor. Borde gå ;) Jag ska alltså inte banta eller använda nån diet utan tänkte testa med nyttig mat och motion. Ska ta fram mina viktväktarpapper och kolla lite vad man bör och inte bör äta, men alltså ingen bantning.  

Nu vaknar minstingen (Vi måste bestämma oss för namn så småning om...) och vill ha mjölk.

♥ Hon är så himla himla fin. Jag kan inte i ord beskriva hur mycket kärlek jag känner för denna lilla flicka ♥ Min familj är den finaste. Känner värme i hela kroppen när jag tänker på dom. Hoppas vi får vara friska och leva ihop resten av våra liv.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jättestort grattis!

Vad skönt att ni mår bra och är hemma igen =)

Ska bli kul att få se bild på lillan och få höra mer om förlossningen.

Ta hand om er!

Kram Kristin

2010-12-21 @ 22:49:07
URL: http://kristinsegen.blogg.se/
Postat av: Sunniva

Åh vad roligt att läsa, och att det verkar gått och gå så bra!! Ser fram emot att höra mer, och kanske vi får träffa er någon dag?

Stor kram och god jul från vår familj :)

2010-12-22 @ 13:16:15
URL: http://dujagochvi.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0