Dörrkrans

Hej!

Jahapp.. Så har ännu en dag gått :) Hade tid till barnmorksan idag kl 09.30. Blodtrycket låg på 140/100 och så hade jag protein i urinet. Blev kopplad till CTG och bäbisen sov för det mesta ;) Fick även träffa läkarn som inte gjorde så mycket. Hon sa att dom skulle satt igång mej om jag varit fullgången. Men att bäbisen mår bäst av att ligga i magen förtillfället. Fick ny tid till på måndag. Tänker dock ringa till barnmorskan här i närheten och gå dit och ta blodtrycket och urinprov på måndag. Karolinska känns lite långt att åka för bara kontroll. Har ju läkartid till min vanliga läkare på onsdag! Är värdena dåliga på måndag får jag väl åka in ändå.

Hon pratade om att jag skulle börja äta mediciner, men som när jag väntade på Isabell så vill jag inte. Jo, visst har jag ätit denna gravidtete redan, men inte hela tiden. Bara i nödfall. Undra om jag kan begära/kräva att dom helldre tar ut henne än att dom börjar medicinerna mej???  

Var inne en sväng på Hornbach påvägen hem. Micke behövde någon list till någon kabel. Hade velat ha en krans i granbarr, men det fanns inte. Fick köpa en fruktansvärt ful krans istället :) Har dock gjort om den lite... Den ser lite plastig ut, men den är alltså inte plast :)

Undra om det finns folk som hänger upp sånnahär på dörrarna??? Usch!



Plockade bort all krafs... Sparade endast kanelen.



Efter lite rotande i skåpen blev den såhär.....



Vad tycks? Bättre eller sämre?


Kommentarer
Postat av: Malin

men alltså, det är nog väldigt bra om du äter bt sänkande medicin, för när du har sådär högt bt så påverkar det moderkakan något oerhört negativt vilket innebär att bebisen inte får den näring osv som den ju behöver.. :S

När exakt går du in i v.37+0? De kan ju sätta igång dig exakt då liksom..

Kraaaam!

2010-12-03 @ 23:07:17
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Läser bloggen och håller tummarna för att dina värden ska vara bra hela tiden så att bebisen får ligga kvar ett tag till :-) Har ju själv erfarenhet av havandeskapsförgiftning, även om det upptäcktes när jag var precis fullgången som tur var.



Trevlig helg!



2010-12-04 @ 09:45:34
URL: http://fyffy.blogg.se/
Postat av: Marja

bättre, den blev fin..

2010-12-04 @ 10:43:48
Postat av: Annica Lundgren

wow vad du är duktig....blev ju kanon ... du har fel yrke .... utbilda dig till dekoratör eller inredare eller nåt sånt... du hör inte hemma på scania och skriva tempon hahahahah eller ?????

2010-12-04 @ 10:50:38
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0