Puh vilken dag...

Hej alla :)

Isabell fick feber igår kväll och har sovit jätte dåligt i natt. Gav både panodil i rumpan och flytande alvedon, men inget ville hjälpa riktigt. Det blev en natt med mycket vakande. Hon somnade bäst om jag tog upp henne och lät henne somna sittandes i min famn. Så satt jag gungandes i 10 minuter tills hon somna och sen la jag henne mellan oss igen. Märkte att hon sover mycket bättre om hon får ligga på en lite högre kudde. Då blir hon inte lika täpt av all snor.
Så idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Rätt skönt när det regnar ute.

Passade på att testa ett nytt recept. Jätte goda ugnsmackor.

Jag och Micke åt dom första gången nu i sommras när vi var ute på ön och hälsade på K, S och P. 

Vet inte om det var exakt såhär Sussi gjorde, men på ett ungefär!

Till 4 mackor behöver ni:

4 brödskivor
1 dl ost
1 ägg
1/2 dl lättmajonäs
Skinka (eller något annat gott)
Smör
Senap
Ketchup
Oregano

Ugnen på ca: 200 C.

Börja med att pensla alla mackor med smör, senap, ketchup. Lägg på skinkan.
Blanda osten, majonäsen och ägg-gulan.
Vispa äggvitan till skum och blanda försiktigt med oströran.
Lägg röran på mackorna och in i ugnen tills mackorna blir gyllenbruna.
Färdig!

 

Har nån annan något gott recept att dela med sej av??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0