Hemma igen...

Hejsan alla :)

Igår kväll kom vi hem från Finland. Jätte kul resa, men såååå skönt att komma hem igen :)

Vet inte vart jag ska börja...

Här är lite bilder från digitalkameran. Systemkamerans batteri tog slut så jag får visa er lite av rese bilderna imorgon...



Jätte fin tavla min farmor gjort till ISabell. Den är över 1 meter lång. Ska hänga upp den över Isabells säng tänkte jag.



När vi var hemma hos mickes pappa fick vi mickes gamla docksäng. I den bäddade han ner sina nallar när han var liten ♥ Så söt!



En Brio från 80-talet. Jag ska köpa madrass och täcke till den.



Denna dockvagn fick Isabell av sin kära mormor. Hon går runt med den hela tiden. Och i den ligger inte dockan utan hennes "nattkompis" som vi kallar den.

Och Mäklaren ringde idag. Killen som budade högst på radhuset har dragit sej ur. Så nu kanske vi får den ändå :D HOPPAS!!!!

Så måste jag berätta att jag var hos barnmorksan å kontroll. Alla värden var SUPER bra :D Så nu ska jag dit om 2 veckor igen... På onsdag är det ultraljudet. Känner mej lite orolig. Är barnet friskt? Är allt okej? Har den 2 ben, 2 armar osv... ? Sen ska vi nog fråga kön :) Efter ultraljudet ska vi ner på stan och köpa något till pyret. Köpte för länge sedan 2 reaplagg från polarn och pyret, men annat har vi inte köpt.  Sen är jag sugen på att hämta in Isabells första kläder. En stor låda, men å andra sidan är det väl inte så smart att dra in alla från förrådet om vi ändå ska flytta snart... Isabell föddes på somamren så nättdräckter måste jag köpa till pyret. Med fötter på.

Efter barnmorskan gick jag till Hemtex och letade efter sängkläder till ISabell. Stackarn har bara 2 olika. Men dom hade inga!!! Gissa om jag blev förvånad... På Åhlens fanns det inte heller, men på Åhlens fyndade jag nattlinnen till ISabell :)

Halva reapriset! Så jag betalade bara 75 kr/styck!



Har dock redan så många nattkläder till henne i hennes nuvarande storlek så detta blev nästa storlek.
Vart köper ni era sängkläder till spjälsäng??? Nätet? Tipsa mej om ni vet nån sida!!!

Nu ska jag lägga mej i soffan och kolla på nyaste Wallander-Vittnet med min älsklingsman. Han har föresten tatuerat in Isabell på sin höga arm. Så himla fint!!! Hans kusin gjorde den. Visar foto imorgon :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Välkomna tillbaka igen =)

Vi har köpt sängkläderna på IKEA, men de finns några fina på coop men jag tycker dom är dyra..

Hoppas på att ni får huset..

Ha de bra!

2010-08-02 @ 21:10:32
URL: http://spangsan.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vad spännande med ultraljud, hoppas det går bra, ska tänka lite extra på er imorgon!



Tavlan var verkligen jättegullig.. d e verkligen inte lätt att hitta fina saker till ett barnrum tycker jag.



såg att barntyger.se hade fina sängkläder :-) annars har ju babyland o såna ställen



kram

2010-08-03 @ 09:57:04
URL: http://fyffy.blogg.se/
Postat av: Annica Lundgren

såg en hemsida på nätet som hette saydada.se eller .com prova verkade ha allt....fast allt på den sidan är ju för smått till mina raringar..hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0