Jag har fått nog!

Usch vilken kväll!

Vi har tagit det lugnt hela dagen. Ja, micke, jag och Stella har tagit det lugnt. Isabell har levt High life som Malin sa ;)

INNAN klockan 10 imorse hade hon rullat ner från soffan. Det gick somtur bra när vi har tjock matta där. Sedan stog hon och gungade PÅ gungstolen. Jag plockade ner henne ca 10 gånger. När jag kommer ut ur toan ser jag hur hon SITTER PÅ ARMSTÖDET OCH GUNGAR. Självklart ramlade hon baklänges ner! Jag höll på att få mitt andra hjärtstillestånd! Men det gick också bra. Hon grät inte många tårar och var straxt i fullfart igen.

Sen gick förmiddagen och eftermiddagen rätt lungt.

Marja och Jack var på besök :) Isabell tycker så mycket om Jack ♥


(Bilden tagen några veckor sedan)

Så när Marja och Jack gick hem började vi med maten. Micke gick in i vardagsrummet med Stella som var trött och grinig. Jag plockade ner Isabell 6 gånger från bordet. Sedan var hon jätte arg och gick skrikandes till sin pappa i vardagsrummet. jag drog en lättnades suck och började skära sallad. Efter några minuter ser jag i ögonvrån hur stolen MED Isabell tippar. Med benet kunde jag stanna farten lite (Hade ju kniv i handen så jag kunde inte ta emot med händerna) men hon åkte i golvet och slog i ansiktet. Jag höll på att igen få hjärtslag. Isabell grät ordentlig denna gång, men det kom inget blod och hon fick inget märke nånstans. Efter 5 min var hon glad och lekte igen!

Stella har gnällt sedan 19 tiden. Nu har hon slumrat till 5 min i min famn...

Det där med napp... Jag har försökt få stella att ta napp i över 1 månad, men hon vägrar! Är det bara att gilla läget eller tar hon den med tiden? Isabell tog bröstet och nappen mycket bättre än vad Stella gjort...

Alltså jag kan inte sätta ord på denna dag :( Har kännt mej som världens sämsta mamma :( Allt går åt helskotta. Men nu har jag fått ut köksstolarna, gungstolen, gunghästen och lite andra saker. Tror jag tar ut soffan och tvbänken imorgon. Borde skruva ner fönsterbrädorna också...

Borde köpa en hjälm till henne också.

Nu ska jag försöka få Stella att sova så jag kan få lite lugn och ro!


Kommentarer
Postat av: niina

var glad att barnet inte vill ta napp,de va MYCKET lättare med Delroi än med Devin som hade napp..tacka gud att Stella inte vill ha den! nappen förstör bara

2011-02-12 @ 21:41:08
Postat av: Annica Lundgren

Ja vad säger man .. man får ha ögon i nacken ... och en annan fråga till Niina, varför är det inte bra att ha napp ?? vem säger det.????? båda mina hade det och de lever och mår bra och deras tänder är vackra so what.....är faktiskt lugnande för barn att ha den så varför hålla på vill dom ha så ge.

Energi barn...finns det många av.

2011-02-12 @ 23:03:12
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Postat av: Marja

kanske nappen är för stor eller eller fel form/material.. köp någon annan, kolla på apoteket.se på nappen för barn mellan 0-2 mån från MAM, 35 kr.

Den hade jack som hade så dålig sugförmåga.

Kram

2011-02-13 @ 08:08:43
Postat av: Emma

usch va jobbigt att hon ska klättra överallt..

Men tyvärr så säger dom de att man måste säga till ett barn 100 gånger innan dom förstår att dom inte får.. läste även i stora boken om barn att dom har inte så bra minne och glömmer då väldigt lätt vad dom har blivit tillsagda..

2011-02-13 @ 09:04:56
URL: http://spangsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0