Stellas första tänder

Godmorgon!

Jag och Stellabus har varit vakna sedan 6, men Isabell sussar vidare. Efter att Isabell lämna nappen på Kolmården (2 veckor sedan) har hon sovit dåligt. Hon har inte gråtit efter nappen mera än första dagen, men hon vill inte sova i eget rum. Alltså sover alla 4 nu i vårat sovrum... Jag sa just till Micke att vi kunde ha tagit en 2 rum och kök ;) Vi har för tillfället bara 3 rum som inte används ;)
Jo, och sen har Isabell börjat vakna tidigt efter kolmården. På semestern vakna båda barnern vid 8.30-9, men senaste veckorna har det varit runt 6.
Men nu sover alltså Isabell sin 3dej dag lite längre. Nu hoppas vi på att hon fortsätter med det och att Stella hänger på igen ;)

Men måste bara säga att det har varit lättare att vänja av med nappen än vad jag trodde.
 
Okej, hon har börjat sova i Stellas säng, men kan jag underlätta hennes nappslutande så gör jag det såklart. Och Stella sover ju mellan mej och Micke så det gör inget att hon använder Stellas säng.
Oss stör det inte att hon efter 1 år i eget rum flyttat in hos oss igen.
Däremot stör dom varandra. Stella vill ju amma 3-4 ggr per natt då jag är rädd att Isabell ska vakna.
Isabell pratade i sömnen i natt, men som tur var jag den ända som vakna.
När Micke jobbar förmiddag om några veckor ska hon få flytta in i sitt eget rum igen.

Stellabus har föresten fått sina första tänder för några dagar sedan.
Inte framtänder utan dom brevid om ni kan se???



Ha en underbar fredag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Malin

hehe vilken lustig tandsprickning!!! :D

elvin har ju 12tänder men inte de där hörnhuggtänderna du vet.. undrar just när de ska dyka upp :D

vet hur det är att sova 4p i en dubbelsäng.. även om den e 180cm bred så blir det iaf trångt ;)

men oftast sover Elvin i egen säng, det är bara Elias som totalvägrar..;))) han sover hela nätter i vår säng, så då får han sova där då.. :)



kraam o hoppas ni får en fin dag!

2011-08-26 @ 10:08:06
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Emma

Tindra fick också dom tänderna först.. dom heter tydligen bara sidoframtänder..

2011-08-27 @ 18:39:52
URL: http://spangsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0