Blöjfri dagtid!

Hello!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har fullt upp här med allt packande och fixande! Idag får vi nyklarna till lägenheten och ska börja städa och renovera lite :))

Isabell har blivit jätte duktig på att säga till när hon är kissnödig så nu går hon helt utan blöja på dagen. Om jag vet att vi inte kommer vara nära nån toalett så sätter jag på en blöja. I fredags bajsade hon i blöjan när vi var hos hennens farmor, men annars har hon inte kissat/bajsat i blöjan på snart en vecka! 

På natten och under dagssömnen har vi blöja fortfarande, men den är somsagt helt torr dygnet runt.

Våran duktiga flicka ♥ 2 år och 4 månader.

Mitt tips till er som har ett barn som inte vill sitta på pottan: Köp toalettsits! För oss började Isabell kissa på den efter bara nån dag! Och efter 1 vecka och 1 dag var hon blöjfri dagtid!

Nu ska jag krypa ner under täcket med mina förkylda flickor och se på Alla vi barn i bullerbyn :)  


Kommentarer
Postat av: Malin

men det där är ju väldigt individuellt Maria, alla barn är inte redo och då spelar det ingen roll vad man har till hands.. dvs blöja lr toasits.. :)

Som Elias, vi har en toasits, o han har provat den, men han vill bestämma själv.. så ibland säger han att han vill gå på pottan och vi frågar flera ggr varje dag, o alltid när han säger till att han ska bajsa - men han vill ändå inte gå på pottan och göra det, det händer kanske 1-2ggr/v bara att han ger med sig.. ;)



Så alla är OLIKA :)) Det som fungerar för just Isabell behöver ju inte funka för andra, o hon var nog 100% redo helt enkelt!:))



Kraam

2011-10-24 @ 12:44:39
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Emma

Ett tips är att inte sätta på henne blöja på dagtid även fast ni är långt ifrån toalett.. hon kan nämligen bli förvirrad och inte veta riktigt hur hon ska göra och vad som är meningen med det hela.. De fick jag som tips när vi slutade..

2011-10-24 @ 19:20:25
URL: http://spangsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0