Pollen



Och det känns vill jag lova :(

Pollen jag är allergisk mot: Al, Björk, Gräs och Gråbo.

Gräs (Timotej) är värst. Var på allergisjukhuset i meilans (Helsingfors) 2006 (Jag var nyförälskad och Micke var med mej där ♥) och där visade testerna att det var 9/10 på skalan. Jag reagerade så starkt att det gav utslag även på havre, vete och råg (Även en fjärde jag inte minns nu). Som tur visade ytterligare tester att jag inte var allergisk mot dom tre sistnämnda!

När jag går ut börjar det klia inom loppet av några minuter. Efter ett tag nyser jag så att jag ibland inte hinner andas imellan nysningarna. för några sommrar sedan var det så jobbigt att jag hyperventilerade och tror att jag ska kvävas! Som tur är det inte så farligt nu. *Knackar i trä*

Nää imorgon ska jag ringa bvc och säga att jag behöver mediciner. I värsta fall slutar jag amma. Behöver något NU!

Snälla kan det inte regna snart????


Kommentarer
Postat av: Malin

när jag frågade min vanliga läkare så räknar de inte skalor i sverige.. eller jo 1-3 typ... måttlig,medel eller kraftig allergi...

Hade varit intressant o få veta på en skala 1-10..



tycker det är jättekonstigt att din bvc säger att du inte får äta allergimedicin!

min bm sa när jag var gravid med Elias att man får äta loratadin o att det precis var ändrat då.. detta var 2008..

Så denna info borde ju ha nått ditt bvc för längesen kan jag tycka! :/



läs här t.ex: http://www.netdoktor.se/astma-allergi/?Tab=Questions&Question=19498



ring din läkare o inte bvc tycker jag, eller ännu bättre om du kan ringa allergikliniken på närmsta sjukhus....



stor kraam o hoppas det ordnar upp sig!

2011-06-07 @ 07:42:29
URL: http://eliasoelvin.blogg.se/
Postat av: Margit

Ja vet va du talar om :(



Igår var vi på högholmen o där börja ja plötslit o nysa o blev helt täpt i näsan o mista lite rösten oxå. Men om en stund gick de om o efter de kitla de "bara" i halsen o näsan o ögonen. på natten börja ja o gnugga ögonen massor (borde ha gått ti duschen på kvällen o tvätta bort alla pollen). Hoppas linken som Sussi satt åt dig hjälper till. Ja tänker köpa ett paket hem med allergimedicin o tar ifall jag behöver, "reglerna" tycks ha ändrat så mycket från några år tillbaka.

2011-06-08 @ 10:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0