Åh nej!

Hej!

Nu har jag kommit hem från vårdcentralen. Det gick inte så bra :( Fastevärdet var 7.8!!! och efter det goda drickan (Fy!!!) och 2 timmars väntan var värdet 11.1. 

Så vad händer nu? Blir det insulin? Är det här nu diabetes typ 2 jag fått? Kommer min syn nu försämras? Kommer jag bli sjuk? Ingen anning... Kommer få en kallelse till Karolinska säkert nångång nästa vecka, men ska ringa min läkare direkt på måndag och prata. Känns inte alls bra :( jag visste att det skulle bli problem... Som tur ringde min älskade mamma nyss och gjorde mej på bättre humör ♥

Hon kom med den strålande ideen att jag kan skänka barnkläderna till välgörenhet! Vi är inte miljonärer, men vi har tak över huvudet, jobb, mat på bordet. Och vi har varandra. Det är inte alla som har det så bra som vi i vår familj.

Behåller det jag vill ha som minne och resten skänker jag bort. Jag har massa lådor på altanen som det står "Loppis" på. Jag vet att jag inte kommer komma iväg på länge till nån loppis, så det kan jag också skänka bort. Så nu måste jag hitta nån som vill ha barnkläder och nån som vill ha saker... borde väl inte vara så svårt!?!? 

Men vart ska jag ringa? Testar med att ringa Trosa kommun och fråga vart jag kan vända mej. Eller socialen kanske? Om dom inte har något ställe så borde Södertälje kommun eller södertäles socialen veta något ställe...!?!?

En annan ide skulle ju vara att sälja på Tradera (som huuto.net för dom i finland som inte vet vad tradera är) och ge pengarna till nån/något ställe...! Tror ni folk skulle buda mera om jag skrev att pengarna går till välgörenhet? Folk kanske inte tror på sånt... Kanske värt att testa!!! 

Nu kommer en nyvaken prinsessa som vill upp i famnen. Så hej då!

Kommentarer
Postat av: Emma

usch va tråkigt de där med "sockervärdet" hoppas de kommer gå bra, du en en stark personen..



Rödakorset tror jag har så dom kan komma o hämta grejerna..

våran granne dog för någon månad sen o då stod de en rödakorset skåpbil här utanför.. du kanske ska ringa dom? eller så låter kommunen väldigt bra. dom borde ju veta om sånt..

2011-01-28 @ 15:15:23
URL: http://spangsan.blogg.se/
Postat av: Malin

åååh NEEEJ!!! kan det inte bli bättre efter ytterligare en tid??

hoppas på det!!! stoooor kraaam

2011-01-28 @ 16:22:37
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Annica Lundgren

Stort socker intag....testa LCHF.....så kanske det blir bättre..

2011-01-28 @ 19:20:48
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0