Trevlig fredag!

Min dag i kort:

06.30 La väckarklockan extra tidigt då jag tänkte att jag skulle få dricka en kopp te i lugn och ro, men några sekunder efter att jag stängt av klockan hör jag "Paaaaaapppaaaaaa!!!" Isabell ropar efter pappa varje morgon :) Så det var min lugna morgon ;)

08.30 Tog vi bilen till Södertälje och lämna bilen vid Mickes jobb. Vi börjar bli bra på att åka bil och fixa med flickorna :) Var lite nervös förr hur det skulle gå. Stella är ju halvt hysterisk oftast tills vi passerar Järna på motorvägen, men det går bra iallafall!

09.30 Träffade vi Pernilla, Alicia och Agaton vid HM och gick till Kyrkis. När Alicia och Isabell var små gick vi tillsammans på Babycafe på onsdagar. Jätte mysigt. Så det var trevligt att gå dit igen. Dom blev förvåndae när vi kom dit med 4 barn helt plötsligt ;)

Efter det gick vi och shoppade lite, men Stella blev jätte ledsen så Micke kom och hämtade oss. Stella grät hysteriskt på Lindex. Folket kollade på mej som om jag skulle slagit henne, men vad ska jag göra när jag just ska betala och bara har 2 händer??? klart jag måste låta henne ligga i vagnen! En dam kom fram och sa till Stella: Om jag kunde skulle jag lyfta upp dej" så klappa hon stella på kinden! FAN vad irriterad jag blev! Som tur var jag just färdig vid kassan så jag sa bara "Ursäkta kan du flytta på dej" och så gick jag förbi! Sånt där gör mej så arg! Folk verkar tro att jag låt henne skrika för att jag inte brydde mej! Men innan hade jag suttit i ett provrum och försökt amma henne, jag hade vaggat och vyssat. Hon blev lugn när jag hade henne hängandes över armen med magen neråt. Så hon hade säkert ont i magen. Men det är liiiiiiiite svårt att betala om jag har henne i famnen! Efter att vi betalt hjälpte pernilla mej att få på henne lugn och få på henne kläderna. Tack Pernilla ♥ Jag blir alltid ledsen när Stella eller Isabell blir ledsen och inte är det lättare när nån står och stirrar på en! 

Innan vi åkte hem han jag köpa från Kappahl 2st pyjamasar till Stella och en pyjamas till Isabell. Köpte en tvådelad pyjamas med disneyprinsessorna på. Hennes första tvådelade pyjamas. Stora tjejen :)
Från Lindex köpte jag 3 tröjor och en klänning till Isabell.

Ja iallafall...

Vid 14 hämtade vi Mickes mamma och åkte hem till oss.

Sen har Siv lekt med Isabell medans Kent och Micke har försökt få upp skjutdörrarna. Jag har mest gått och gungat på Stella. Hon har varit jätte ledsen sedan vi var på lindex. Kan det vara magont? Hon var ju svettig på lindex, men jag tog ju genast av kläder så det kan ju inte vara det va? 

Sen kom Tomas vid 18 tiden och hjälpte oss med att installera handdukstorken och spottar i köket. Det blev SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himla fin i köket! Förr hade vi ett lysrör där och nu har vi två långa ljusramper med 6 spottar. Tog bilder, men borde kanske inte visa dom för dom blev inte alls bra! Det är verkligen MYCKET finare i verkligenheten, men jag visar er ändå. (Åh vad jag skulle vilja VETA hur min systemkamera fungerar!!! Synd att jag inte hinner med nån fotokurs nu...)

Före:
En lampa vid diskhon.

  

Efter:
Två ramper med 6 spottar



Sen kommer Tomas även installera en spott under micron vid kaffekokaren. Och två högst uppe i vintrindelen. Han är verkligen jätte duktig!
Men han han inte göra det idag så det får bli en annan gång :) Får nog ta och bjuda familjen Rasmusen-Forselius på middag som tack nån helg :) 

Försökte få Isabell att sova i bilen påväg hem, men hon ville inte. Och väl hemma var ju Farmor hos oss så hon ville ju inte sova! Det blev alltså ingen tupplur för damen idag! Första gången hon inte sov på dagen. Hon var inte gnällig eller så, men jätte trött vid 19 tiden. Sötnosen min ♥

Nu ska jag gå i duschen och sen sova. Jätte trött jag med.

Det var min dag :) Intressant va ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

ja det tycker jag!:D intressant alltså! :)))

2011-02-26 @ 09:28:29
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag var med om precis samma sak i butiken då vår tjej var några månader gammal. Hon vaknade och var genast jättehungrig just då vi stod i kassakön, så hon skrek och skrek och alla bara stirrade på mig. Så jag vet precis hur du måste ha känt dig, efteråt funderade jag att jag ju borde ha rytit åt dom som stirrade att kanske dom kan sluta med det och i stället släppa oss förbi i kön så vi skulle komma iväg till skötrummet lite fortare..



Men jo jag tippar på att Stella hade magont, kanske du hade ätit nåt som orsakat det? Jag blev väldigt förvånad då vår baby fick jätteont i magen när jag hade ätit jordgubbar och sedan ammade.



Skjutdörrarna och köksbelysningen blev förresten jättefina!



Kram på dig!

2011-02-26 @ 22:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0