Rörstrand vs. Arabia

"Nu ser Ingrid Vang-Nymans och Björn Bergs originalteckningar av Pippi och Emil äntligen ut som de ska – också på porslin. Det är Rörstrand som tagit fram den exklusiva kollektionen porslinskoppar med Sveriges mest älskade barnboksfigurer. Perfekt färgåtergivning och porslin av hög och slitstark kvalitet gör kopparna till en uppskattad present idag och arvegods om ett par generationer."

pippimuggar
Tror ni Rörstrands Pippi och Emilmuggar blir lika populära som Arabias Muuminmugar?
Jag tror inte det ;)


Kommentarer
Postat av: Annica Lundgren

Oj vad fina... jag tror de kommer att bli mycket populära,det är ju svenska klassiker så det tror jag att de blir, Mumin har aldrig jag bryt mig om men dessa blev en glad nyhet...skall nog köpa en Emil Mugg och en Mio mugg...

2011-02-05 @ 09:29:55
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0