Nappen är borta...

Gokväll!

Vi har haft en helt underbar helg på Kolmården och vill gärna visa er massa bilder och berätta hur vi haft det, men då detta är lite som en dagbok för mej så kommer jag ta en viktigare händelse idag och så får ni höra om Kolmården imorgon! Okej ;)

Jo idag när vi var där på Kolmården, Bamses värld, så såg vi en blå kista. Isabell stog där och funderade medans jag ammade Stella på en bänk lite längre bort. Så efter ett tag kom hon och bäerttade att hon sett massa nappar. Jag följde med henne och där så var det Bamses nappkista! BINGO! Frågade Isabell om hon ville lämna nappen i lådan och visst ville hon det. Då Isabell bara har nappen när hon sover så var jag osäker på om vi hade nån napp med elelr om alla var i bilen i reseväskan. Som tur hittade jag en napp i väskan som hon efter pannkakslunch fick lämna i lådan. Micke och Isabell gick sen och lämnade Isabells adress till gammelfarmor (Bamses alltså) så kommer Bamse skicka brev till Isabell i höst och fråga hur det gått utan napp. Micke köpte en Bamse nalle till Isabell när hon varit så duktig.

Allt gick fint tills hon på kvällen började bli trött. Då ville hon ha nappen och "kompis" som hon själv kallar sin snuttis för :) Jag gick som vanligt och ammade stella och micke tog och började fixa med Isabell. (Hjälp! nästa vecka jobbar micke eftermiddag och jag är ensam med flickorna igen...)Som vi gissade blev Isabell rasande. Hon skrek 10 minuter sen spydde hon. (Hon spyr alltid när hon blir jätte arg) Micke böt sängkläder och sen skrek hon 10 minuter och då gick jag in till henne och då hade hon spytt mera. Jag tog henne och la henne brevid mej i vår säng och hon slockna som ett ljus. Nu ligger hon brevid micke där uppe och sover. Jag och Stella får ligga på soffan inatt. Gör oss inget för det är svalare och skönare här nere ;)

Hon kommer säkert sova hela natten nu för hon sover utan napp. Nappen vill hon endast ha då hon somnar. Ibland vaknar hon på natten och vill ha napp, men det händer ytterst sällan.

Det kommer nog gå bra...

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0