Nora trädgård

Gomorgon!

Idag var vi bjudna till en mamma från föräldragruppen, men med mina snoriga och förkylda barn kan vi inte ta oss nånstans idag heller... Lite tråkigt, men det kommer flera träffar hoppas vi!

Vi var hemma hela gårdagen. På eftermiddagen tog jag Stella och åkte iväg till Nora trädgård. Sååååååå mycket fint jag hade velat köpa, men höll mej till inköpslistan...

Dagens inköp:



Köpte mitt första drivhus! 88kr så inte dyrt!
Jätte smidigt då jag i vanliga fall haft äggkartonger med plastfolie över.
Det som var lite mindre smidigt var ju dom små lådorna jag ska så i. Drygt med massa olika. Ska nog nästa år satsa på äggkartonger igen, men dom får självklart stå i drivhuset.
Sen tänkte jag köpa gräslöksfrön, men hon som äger Noraträdgård rekommenderade att köpa en färdig planta och plantera i min trädgård. Då kan vi äta av den direkt. Nästa år sa hon att jag kan dela den så jag får två. Perfekt ju! Förra året gick ju inte gröslöken så bra att så... hehehe! Jag har ju inte direkt dom grönaste fingrarna, men Skam den som ger sej ;)

www(punkt)noratradgard(punkt)se

Här har vi Bella-bella!



Inte så konstigt att hon är förkyld när hon klär av sej HELA tiden!



Och lilla stella...



Visst ser hennes kinder bra ut! Det varierar dock mycket från dag till dag... Frågade bvcsköterskan igår varför dom inte skickar Stella på allergitester. Då sa hon att på så små barn visar det oftast inget på allergitest. Därför är det bättre att vänta lite.
Mjölk vet vi ju med 99% säkerhet att hon är allergisk mot. Såfort jag äter något med mjölk pruttar hon, får ont i magen och får hemska utslag i ansiktet.
Ägg äter jag ju inte heller, men det tror jag nog jag skulle kunna äta. Kan ske ska testa idag att äta lite ägg och se vad som händer!?!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0