Napp VS. Tumme

Jo, nu har ju Stella verkligen hittat sin tumme... Vet inte varför jag ska stressa för alla möjliga dumma grejer, men nu funderar jag dagligen på om jag ska tjata nappen mera eller låta henne suga på tummen... !?!?!

Här har jag gjort lista på för- och nackdelar med tumme och nappen...

Napp:

+ Bra tröst

- Jobbigt att leta nappar hela tiden!
- Inte kul att behöva vakna mitt i natten bara för att nappen har trillat ur!
- Kan vara svårt att vänja av med nappen

Tummen:

+ Den finns alltid där

- Bakterier ?!?!?!
- Inte lika lätt att sluta med som napp

Nån som har något att tillägga???


Kommentarer
Postat av: Malin

hehe vet du vad? jag tror att du Stella tycker att mamma får ha sina idéer.. men sötnötan verkar redan ha Bestämt sig.. det ÄR tummen som gäller till 110%!!! ;))

Kraam!

2011-04-14 @ 21:25:39
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Kati

vi hade tutt/napp, Gick lätt att sluta.

Så länge man slutar före barnet blir 2 så påvärkas inte tendernas utveckling. Med att ha tutt snöre (kort) fast i tröjan så hittar ungen den själv på natten. Fungera för oss :-)

2011-04-14 @ 21:41:45
URL: http://mammakati.blogspot.com/
Postat av: Ida

Jag har hört att man kan få deformerad tumme. Barn är så mjuka i skelettet och suger med sån kraft. Men om det stämmer vet jag inte. Fråga Anna Karin. Puss

2011-04-14 @ 22:14:47
Postat av: Annica Lundgren

lättare att ta bort nappen än tummen det blir dags för det mina har inte haft någotdera...skönt.

2011-04-14 @ 22:41:32
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Postat av: Anonym

jack hade både och till och från, sen bara slutade han själv, bara sådär..

hon är så liten, ta det där med att sluta när hon ska sluta.. ;)))

2011-04-15 @ 07:21:13
Postat av: Jenni

Samaa olen minäkin miettinyt. Meillä tytöillä alkaa menemään nyrkit suuhun, eivätkä huoli oikein tuttia. Ja jos tutti kelpaa niin sitä saa olla laittamassa suuhun vähän väliä. Meillä tytöt nukkuu yöllä jo viittä - kuutta tuntia putkeen ja jos alkavat öisinkin syödä tuttia niin joudun vähän väliä heräilemään sen kanssa. Vielä toistaiseksi on pärjätty ilman tuttia ja ilman peukaloa.

2011-04-15 @ 07:41:58
URL: http://kaksinverroin.blogit.fi
Postat av: niina

vemär det som ska suga,du eller hon-låt henne välja!

du kan alltid få ett slut på det i senare ålder om tänderna tar skada,finns bra hjälpmedel mot det,jag försökte oxå med napp till 2an men kom på mig själv med att de va dumt att jag la mig i.han hade snuttefilten istället för tumme/napp,han sov bättre på nätterna oxå än 1an,är helt säker på att han inte stördes av att leta reda på nån napp i sömnen och vaknade då inte av såna grejer på natten. sånt där sluta bit på naglarna medele från apoteket är superbra om man vill få slut på tummsugandet



kram

2011-04-15 @ 08:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0