Matsedel vecka 38

Hej!

Jag har dom senaste veckorna varit så uttråkad på maten jag gör hemma. Alltid samma 4-6 rätter som går runt, runt. Så jag har börjat göra matsedel. Planerar alltså på söndag kväll för kommande veckas måltider. Gör samtidigt inhandlingslista så jag inte missar något när jag är i affären. Detta ger både variation och bättre ekonomi!

Måndag: Stuvade makaroner och stekt falukorv, tomat+parika+gurka.
Tisdag: Torsk i ugn, kokt potatis, Kokta morötter och broccoli.
Onsdag: Vårrullar, ris, wokgrönsaker
Torsdag: Ärtsoppa, pannkaka
Fredag: Kotletter i gräddsås ala Marja, ris, sallad
Lördag Lunch: Köttfärsås , spagetti, sallad
Lördag Middag: Hemmagjord pizza
Söndag Lunch: Rester från lördagens lunch
Söndag Middag: Kycklinggryta, ris, sallad.

På jobbet äter jag oftast till lunch föregångende kvällen middag.

Vad har ni för middagsplaner i veckan? Skriv gärna och berätta!


Kommentarer
Postat av: Amanda W

Jag ska också börja med veckomatsedel. Är så trött på att komma på och laga mat, blir alltid typ samma sak... Funderar på att gå efter billiga veckan på ica. Lite annorlunda recept och maträtter jag inte äter så ofta.



Kram

2010-09-21 @ 11:03:47
URL: http://vincentbloggen.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

kan man få komma hem till dig o äta varje dag?? =)

lägg gärna ut varje veckas matsedel.. jag har så dålig fantasi när de gäller att laga mat, så jag tror din lista kanske kan inspirera mig lite..

ha de bra!

2010-09-21 @ 13:31:50
URL: http://spangsan.blogg.se/
Postat av: Marja

fredags rätten verkar god ;) hi hi

2010-09-24 @ 07:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0