Äntligen hemma igen...

Hej!

Igår morse kände jag mej jätte trött och sliten så istället för att jobba 7-10 åkte jag direkt till Karolinska på kontroll kl 10.30.

Blodtrycket låg på 145/110 efter 20 minuters vila. Hade även +1 protein och +1 socker i urinet. Plus att jag svällt i ansikte och händer. Eftersom jag fick Preeklampsi (Vissa kallar det havandeskapsförgiftning) med Isabell i vecka 33 så ville dom ha mej kvar på observation. Fick blodtrycksmedicin så efter 30 minuter låg trycket på 140/75!!! Det ni! Det kallar jag dundermedicin ;) Tyvär fick jag huvudvärk av tabletterna... 

Blodproverna och allt såg iallafall jätte bra ut så jag fick åka hem ikväll. Och för tillfället har jag INTE preeklampsi. Bara högt blodtryck.

Blev sjukskriven 50%. Ska på måndag tillbaks på kontroll och tillväxtultraljud. Veckan efter det har jag läkartid igen. Då får vi se om jag orkar fortsätta 50% eller om jag blir sjukskriven 100%.

Åh vad skönt att vara hemma igen. Det är inte alls kul att sova på sjukhus. Micke kom och hämta bilen igår kväll och jag började ju störtgråta :( Var inte alls kul att bli lämnad själv där. Men jag ska inte klaga. Kunde ha varit mycket värre. Fattar inte varför alla klagar så mycket! Det är ju kul att vara gravid :))  Som ni kanske förstår så kom jag aldrig iväg till Ikea. Men ska försöka få iväg Micke i helgen. Eller om jag åker själv.
Har dock hittat jätte fina knoppar till byråerna. Nu ska jag bara bestämma mej för vilka knoppar jag ska beställa :) Alla är ju så fina, men jag ska ju bara ha två olika.

Dessa finns att beställa på Blå elefant och kostar 39kr/st. På hemsidan finns det flera olika knoppar.


Klicka för att förstora bilden


Klicka för att förstora bilden

Klicka för att förstora bilden

Knopp i porslin - vit med rosa prickar

Fina va!?


Kommentarer
Postat av: Malin

men hörru! när du har hypertoni så är det ju vila som gäller..!

ta hand om dig istället för att rusa runt i butiker... KRAAAM ;)

2010-11-19 @ 09:33:38
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0