Smart 1 åring !

Hejsan!

Idag har jag haft en toppen dag :)

Först sov Isabell hyfsat bra i natt! Vakna nog bara 3-4 ggr. Vaknade 06.45. Sen fick jag fortsätta sova från 8 till 9 :D 1 timme är ju alltid 1 timme!

Så fick jag hem ett paket igen från Buzzador! Alltid lika kul!!!



Denna gång var det från Natusan. Jag har massor av Liberos babyvård när jag en gång fick massa kuponger så jag behöver igentligen inte, men det är ändå kul :)
Dom stora burkarna ska jag ta med till Finland och dom små ska jag ge till mammor jag känner.
Vill ni få Gratis-prover från olika företag så anmäl er på www.buzzador.com

Var hos barnmorskan idag. Alla värden var toppen! Gud så skönt. Nästa kontroll är 28/6. Går på kontroll ungefär varannan vecka. Sen kollar jag ju värdena lite hemma också. Har blivit lite störd sedan förra gången... Tänk att man ska få vara rädd och nervös en hel graviditet denna gång :/ Men denna är ju sista så månne man inte står ut ;) Önskar jag bara kunde släppa oron...

Isabell och jag har ätit jordgubbar idag. SUPRICE! Vi äter jordgubbar och hallon varje dag :) Mums!









Oj så det blev kladdigt. Som tur ser inte pappa att vi sitter i vardagsrummet för han är och jobbar :)

P.s Var inte oroliga, hon åt inte alla själv :) D.s

Sen hängde vi upp lite tvätt. JAg har köpt Vanish igår. Gud så bra det blev! Man fick köpa två för 69:- Så jag köpte den vanliga och sen en burk för vita kläder. Blev himla vitt! Jag är jätte nöjd!





Isabell tycker det låter så kul när man skriker i tvättmaskinen :)







Sen en fråga!
Kan en 1 åring kunna två språk???
Jag märkte nämligen idag att Isabell sa : Lambaaaa (Lampa på svenska, nästan...)
Och sen sa hon: paaaangoooo och pekade på bollen. (Pallo= Boll på finska)
Tror ni hon kan två språk eller är det jag som är virrig i pannan?
Jag har nu på senaste bara pratat finska till henne när vi är ensamma.

Nu ska jag lägga mej på soffan och kolla på Roomservice.


Kommentarer
Postat av: Malin

jag är inte helt 100, men har för mig att man ska börja så tidigt som det bara går om man vill att de ska ha 2 modersmål :))



ang oron så ja tyvärr... var så med elvin.. så orolig att jag ringde min bm x antal ggr o bara grät.. jäkla skitkropp man har!

nu visade det sig ju idag på efterkontrollen att jag faktiskt hade fått preeklampsi med Elvin också.. de sa aldrig något under förlossningen, proteinet låg bara på 2+, men ändååå..

såg ju förjävlig ut.. :S jaja.. ingen idé att gråta över spilld mjölk som man säger..



ta en dag i daget och njut av dagarna med Isabell!

förstår att oron gnager, men finns inget du kan göra för att motverka ev. graviditetsdiabetes och preeklampsi..

utan LEV NU IDAG och oroa dig inte för morgondagen.. <3



kraam!

2010-06-15 @ 19:17:32
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0