Godmorgon!

Åh vad skönt att få sova "ordentligt" en natt... Stella väckte mej vid 3 (som vanligt) böt blöja och ammade. Efter det väckte Isabell oss vid 08.40! Det ni händer inte ofta! Att vi får sova så länge. Nu var det 6 natten i rad som Isabell sover utan att väcka oss på natten. Mamma älskar dej ♥

Usch vilken jobbig dag vi hade igår. Isabell gick på högvarv och gjorde allt hon inte fick! Tillslut satt jag bara i soffan och ammade (Micke lagade middag) medans hon sprang runt som en galning. Jag har sagt åt henne 100000 gånger att hon inte får plocka bort julpyntet ur granen. Nej, jag trodde inte hon skulle låta den stå i fred, men nu har hon fattat det. Vet ni vad hon då gjorde igår? Hon ställde sej och började blåsa på den! Ihop om att nån kula skulle trilla ner! Puh! Efter ett tag gav hon upp och sprang till adventsstaken och tände, släkte, tände, släkte, tände, släkte. Därifrån sprang hon till spegeln och stog och prata med sej själv och sjöng lite.... Efter det sprang hon till vardagsrumsbordet och började äta på ett stearinljus.. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta... Erkänner att jag grät ett par tårar av trötthet... Sen blev jag så irriterad på Micke, men det kommer jag inte ihåg varför längre ;) Säkert något jääääätte viktigt! *Fniss*

På dagen kom BVC-tanten Anna-Karin på besök. Vad skönt att dom gör hembesök fast det inte är första barnet :) Gör dom hembesök i Finland också?
Vi pratade lite och vägde Stella. Vi hade inga frågor och allt såg bra ut så det gick rätt snabbt. Isabell stog nära och vakta när Anna-karin tog Stella och klämde och kände på henne.
Stella har gått upp i vikt och väger nu som hon gjorde när hon föddes. Duktiga Stella som äter så bra och duktiga jag som har så god mjölk ;)

Idag vaknade Isabell lite lugnare :)) Vi åt frukost och så borsta vi tänderna och fixade oss. Så åkte Micke och Isabell väg till Södertälje. Mickes pappa kommer från Borgå, Finland,  idag. Han har köpt en Volvo på Bilia här i södertälje och den var tydligen leveransklar på torsdag. Isabell skulle få leka av sej hos sin farmor medans pappa och farfar är och skriver papper i bilaffären. Jag skulle också vilja köpa en helt sprojtans ny bil nångång... Dock inte Volvo :)
Jag meddelade Micke att dom inte har någon som helst brådska hem igen ;) Sååå skönt att sitta här med en kopp te och en sötnos brevid mej som ligger och sover så söt ♥

Längtar till Finland... Massor!!! Som det ser ut nu kommer vi åka dit i Mars. Hoppas!
I Sommar har vi planerat att vi ska vi åka till Muminland :)  

Nää nu måste jag dammsuga en sväng och sen kanske hinna sova nån timme innan min lilla prinsessa kommer hem.

P.s. Storlek 50 är ett minne blott. Dom kläderna är för korta. D.s.


Kommentarer
Postat av: Ida

vad härligt det låter att bara amma 1 gång per natt! Lite avis dära... =)

2010-12-28 @ 15:54:25
URL: http://idlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0