Igångsättning

Hejsan!

Idag har jag haft en toppendag :))

Vaknade av väckarklockan 7! Hjälp vad länge sedan man vakna till klockan! Så åkte vi till sjukhuset på kontroll. Lämna som vanligt blodprover och urinprov på labbet vid 09.00. Sen tog vi en fika på pressbyrån :) Klockan 11 hade jag tid hos läkaren. Det var en akuttid så jag räknade med att få sitta länge och vänta. (Akuttid= läkarn kan behöva gå till förlossning eller något annat imellan patienterna) 
Hon frågade lite hur jag mådde och jag berättade. Blodtrycket låg bra för att vara mej. 140/95. Proteinet var dock +3 så dom har skickat iväg en odling.
Jag berättade till läkaren om hur jag upplevde min förra förlossning. Då sköt min läkare upp på förlossningen hela tiden för att jag inte var "tillräckligt dålig" och det slutade med att jag var jätte sjuk och mådde uselt när jag väl skulle föda. Jag sa att jag heldre föder barn när jag mår bra! Läkarn började med att förklara att dom gärna inte sätter igång om man inte är lite mogen åtminstånde. Tänkte direkt att: "NEJ! Nu kommer det bli samma helvete som förra gången...!" Hon pratade om igångsättning om nån/några veckor. Men så sa hon att hon kan ju känna efter hur livmoderhalsen är osv. Visst sa jag :) Hon fixa och trixa (Herregud!!!) och efteråt sa hon: "Du är ju öppen 2 cm!" VAAAA???!!! sa jag :)) Jag blev så paff! Hade ju mensvärk och ont i ryggen igår kväll när jag satt och skrev med Malin på msn, men inte så att jag trodde det hade med det att göra. Jag trodde jag suttit dåligt eller så... Nu efter hennes kontroll har jag haft ont i ryggen,mensvärk mer än innan och sammandragningar så nu hoppas jag det händer något :) Skulle vara kul att vara öppen typ 4-5 cm på torsdag när jag åker dit :) Med Isabell var jag inte öppen alls och min livmoderhals var lång. När jag var öppen 4 cm då hade jag jätte ont minns jag... så nu har jag liksom kommit "Gratis" undan lite ;)
Men iallafall så sa hon att du är fullgången (37+0) på tisdag så vill ni komma på onsdag eller torsdag??? Torsdag sa jag. Svärmor är ledig från torsdag-söndag och hon ska ha Isabell så det här blir perfekt!
Gissa om jag var glad när jag gick därifrån! Nervös och lite rädd inför torsdagen, men ändå så glad!!!

Snart får vi träffa dej vår älskade dotter ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Åhhhhhhhhhhh så skönt!! Snart får ni ha henne i famnen. Allt kommer gå mycket bättre tror jag som du sa, att föda när man är frisk och stark är ju mycket bättre än dålig och "slö".

Jag öppnade mig ju 8 cm utan att ha värkar eller att vattnet gått, o då kände ju jag bara mensvärk och lite ont i ryggen =) Så du kommer säkerligen öppna dig mer ska du se!

Kramar!!!

2010-12-13 @ 20:52:39
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vad fina nyheter! :) Ska bli spännande på torsdag, lycka till!

2010-12-13 @ 21:38:22
Postat av: Malin

det kommer att gå galant ska du se! tror inte ens du kommer att behöva bli igångsatt! 1-2cm till o latensfasen är över!! Kraaam på dig snuttan!

2010-12-14 @ 00:17:56
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Emma

är så glad för din skull..

hoppas att din förlossning kommer bli bra!

2010-12-14 @ 17:01:17
URL: http://spangsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0