Ut eller stanna inne???

God dag :)

Sitter här för mej själv i köket och surfar lite :) Micke och Isabell sover, men jag fick inte sömn. Bara obekvämt att ligga ner med denna mage. Ivanliga fall somnar jag på dagen jätte lätt. Som pappa brukar säga "Me ollaan päiväunisukua"

Som Malin skrev i kommentarerna till förra inlägget så är det ju inte bra att gå med högt blodtryck. Jag är medveten om det. Det påverkar moderkakan osv osv. Ska på ultraljud nästa vecka för att kolla upp just moderkakan och bäbisen. Vill ju inte att bäbisen ska må dåligt :( Hjärtat mitt ♥ Och ska jag gnälla lite så är det jobbigt att jämt ha huvudvärk :(

Dom vill ju helst inte sätta igång en förlossning innan man har gått hela 37 veckor. Jag går in i vecka 37+0 (Vecka 38) den 14 december om jag räknat rätt. Idag är jag i vecka 35+4 (vecka 36) Jag ska prata med min läkare om att jag helldre vill få ut bäbisen än att börja äta medicin. Känns ju inte bra. Ända motargument jag nu kan komma på är ju att diabetesbarn ofta/ibland (?) är mindre utvecklade än "vanliga" barn just pga diabetesen. Och att dom därför vill hålla henne kvar så länge som möjligt... Men Isabell var ju perfekt och det tror jag parveln i magen också är ♥

Har en känsla av att jag har min bäbis här innan jul ♥

Idag ska tjejerna komma på middag :) Kände mej lite elak då en vän ringde och sa att hon legat sjuk i några dagar, men är på bättreingsväg och jag sa att hon inte får komma. Hon hade varit hos läkar igår och det var inte halsfluss hon hade. Halsen var BARA dubbelt så svullen...! Och hon lät inte alls pigg. Nää, har tyvär inte tid eller ork att vara sjuk nu, men hon är mer än välkommen när hon är frisk :) 
Kom på att jag inte har något fint att duka bordet med! Men det löser sej nog. Det är ju maten vi ska äta ;) Måste införskaffa mej lite bordspynt till nästa gång :)

Nu ska jag ta två panodil och börja göra mej i ordning för en promenad till affären.


Kommentarer
Postat av: Malin

det är bra det! så länge du inte mår riktigt riktigt riktigt skitdåligt så kanske det går att stå ut.. det är ju bara 10 dagar kvar till den 14e.. knappt 1½v mao..

stooor kram och hoppas ni får det roligt ikväll!!!

2010-12-04 @ 13:59:56
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0