Tårar...

Hej och hå...

Usch vilken förmiddag jag haft. Isabell väckte oss vid 5 helt hysterisk. Vet inte varför hon är så upprörd nuförtiden?? Hon är verkligen JÄTTE ledsen! Jag och Micke gick ner med henne och Micke gick runt med henne och vaggade henne så hon lugnade ner sej. Efter lite mjölk och macka var hon sitt vanliga glada jag. Vi gick upp och la oss alla i vår säng och somna. Vid 8 väckte hon oss igen. Gladare denna gång. Ja för stunden... När vi skulle borsta tänderna började hon skrika hysteriskt igen. Så spydde hon. Det brukar hon göra nuförtiden när hon blir arg! Vad är det för påhitt??? Sen gick vi ut en sväng. Hennes farmor har köpt en liten Stiga snowracer som vi skulle testa. Hon satt på den ca 3 minuter glad. Helt plötsligt blev hon hysterisk igen! Så Micke fick gå själv till affären och jag och isabell fick gå hem. Hemma lugnade hon snabbt ner sej, men då var jag redan så trött efter alla hennes utbrott att det var min tur att gråta. ALLT kändes verkligen så jobbigt. Så jag satte på en film och gav henne lite äppelbitar och placerade henne framför tvn. Gick till köket för att göra lunch och grät en stund. Micke kom straxt efter det hem och hjälpte mej. Stackars Micke som har två damer hemma som är smått hysteriska... Efter lunchen som hon åt duktigt och glatt la micke henne och hon somna direkt ♥ Nu har jag och Micke också ätit och jag ska lägga mej och vila. Var bara tvungen att skriva av mej lite... Puh...

Undra varför jag blir så ledsen? Igår var jag också ledsen flera gånger... Kan det vara för att jag är så trött på att vara gravid? Att jag är sjuk? Att jag är trött? Hela kroppen är så tung? Hormoner? Eller kanske en salig blandning...?

Och undra varför Isabell har förändrats så? Var det för att jag var borta i veckan? 1,5 års sprutan? Nån utveckligsfas?

Nää nu är det lite Panodil och soffan som gäller så hoppas vi eftermiddagen blir lite bättre...


Kommentarer
Postat av: Malin

de har faktiskt en utvecklingsfas omkring 18mån, läste att de står mellan att vara barn och bebis.. en mycket Känslig utvecklingsfas där de kan bli väldigt mammiga/pappiga igen..

Alltså inget konstigt. Och så kan det höra ihop med att hon reagerar för att du "försvann" i ¨några dagar då du blev inlagd.

det lugnar sig inom sinom tid.. :)



och att du gråter är väl inte underligt, du är HÖGGRAVID och sjuk! se till att vila nu vännen!

KRAAAM

2010-12-12 @ 17:57:56
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Amanda W

Hej! Har inte varit inne på din blogg på ett tag, eller rättare sagt har knappt varit ute på nätet alls. Såg att du fått preclampsi. Hoppas allt är någorlunda bra i alla fall och spännande, snart har ni er lilla bäbis hemma. Var så länge sedan vi sågs!! Hela din graviditet har ju gått och det har ju gått så fort!! Kramar från mig

2010-12-13 @ 13:19:56
URL: http://vincentbloggen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0