Dag 3 på KS-huddinge

Hello!

Ligger här i min obekväma sjukhussäng och är lite ledsen. Hade hoppats på att få åka hem idag, men det fick jag inte. Dom sa ju i måndags att jag skulle räkna med att vara här 2-3 veckor (Tills lillan är ute), men ändå hoppas man ju... Kanske ska sluta hoppas och inse fakta... :(

Frågade idag varför dom inte vill sätta igång mej. Då sa dom att sålänge jag inte är i vecka 37+0 så räknas jag inte som fullgången. Så om hon skulle födas nu skulle hon behöva extra mat och extra omvårdnad. Skulle hon födas nästa tisdag skulle det vara en helt ny situvation... Så det är bara att vänta...
Läkarn gick dock med på att göra en hinnsvepnign och kolla hur det ligger till där nere. Hon kände lillans huvud med sina fingrar :) Men jag var inte alls öppen eller så.. Jag som hoppats på att jag öppnat mej liiiite ens...

Jag som inte ens har köpt julklappar till Isabell eller Micke! Kanske skulle försöka hitta något på nätet!?!? Nån som vet nån bra sida?

Isabell har matvägrat nu sedan i måndags. Hon äter några ostbitar från mackan och lite korv eller några mandarinbitar, men hon äter inte som hon brukar. Hon vaknar många gånger på nätterna och är ledsen. 
Det är väl hennes sätt att berätta att det inte är okej att mamma är borta. Stackars liten. Som tur har micke varit nu varje dag med henne sedan augusti när han varit pappaledig. Så dom har inga som helst problem. Hoppas få åka hem snart...

Saknar min familj!  ♥


Kommentarer
Postat av: Malin

jag är övertygad om att du 1. får bli igångsatt på dagen v37+0!

2. att Isabell börjar äta snart igen, men det kan ta några ytterligare dagar.. (hon känner sig otrygg, krasst men sant - Elias gjorde exakt samma dag när han började på dagis, situationen var främmande och ovan och han är en stor mammagris!<3).

MEN jag är säker på att Isabell vänjer sig snart att bara vara med sin pappa för en liten tid! Kanske får de chans att hinna knyta an till varandra på ett helt nytt sätt också :)

Man får se möjligheterna också.. Förstår att det känns jättejobbigt för dig, jag blir alldeles gråtfärdig för jag känner din sorgsenhet och ångest och ledsenhet såååå Tydligt!!!

KRAAAAAAAAAAAAAM

2010-12-08 @ 17:35:33
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Marja

det ska nog ordna sig för båda dina små skruttor ;)

skulle hållt dig sällskap om jag kunde, men men..

var inte ledsen mer, du ska ju bli mamma igen!!!

lekmer.se till isabell, sen kommer jag inte på nått mer.. vi hörs, kram

2010-12-08 @ 19:21:50
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Alde föddes ju i v36+5, hon var lite gul, men behövdes inte tas extra hand om, hon sög rätt o åt jätte bra (jag ammade).

Men hon var nog den bebis de träffade minst när vi låg på bb, o ni kommer klara er fint om det är så att hon vill kika ut snart.

De är ju lite mindre bara o har inte hunnit få allt bebishull som de får de sista veckorna i magen :)

Kramar till dig!!!

2010-12-08 @ 20:39:19
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: niina

men hjärtat,ligger du på sjukhus! tänker på er allihopa,hoppas allt går bra ring när helst du önskar om så mitt i natten!!! kram!

2010-12-08 @ 21:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0