After eight och Lussekatter

Hej!

Idag har jag stannat hemma från jobbet. Vaknade med huvudvärk och kände att jag inte orkar... Har inte jobbat tillräckligt denna vecka så jag får jobba mera nästa vecka. Känns lite jobbigt, men ska glömma det nu och njuta av en låååång helg :)

När jag bodde i Helsingfors jobbade jag på ett företag som äger flera Cafeer och resturanger i huvudstaden och i Åbo (?). Två av Cafeerna finns i Östra centrum, Helsingfors. Det ena jobbade jag mera på ,men även då och då på det andra. När jag tänker tillbaks på dessa år blir jag glad ocvh får en glad känsla i kroppen... Jag bodde i min etta och hade en bra arbetsplats och underbara arbetskompisar... Ja nu vet ni det ;) Men iallafall så hade vi en JÄTTE duktig konditor på det större cafeet! Tror han gått i pension nu, men han var otroligt duktig och gjorde jätte fina bakverk! Något jag saknar exktra mycket är hans After eight kaka. När jag är där nästa gång MÅSTE jag be om receptet. 

På lördag ska jag ha tjejmiddag så jag passade på att testa ett recept jag hittade på ica.se. Hoppas det liknar den jag åt på jobbet ens liiiite :) Skriver ett skillt inlägg med recept och bilder.

Så har vi även hunnit baka lussekatter idag. Både Micke och Isabell tyckte det var kul :)











Pappa tyckte inte Isabell skulle äta så mycket deg, men då fick han onda ögat :))

Nu ska jag leta fram receptet åt er!




Kommentarer
Postat av: Sunniva

Hahaha vilken underbar min den lilla donnan visar upp, arga ögat :) Misstänker att stackars pappan kommer få stå ut med många sånna under kommande år med två små damer i huset ;)

After Eight-tårtan såg ruskigt god ut förresten, tror jag ska testa när Thomas fyller år. Han älskar mintchoklad!

Kram kram

2010-12-02 @ 21:21:00
URL: http://dujagochvi.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0