Mina kära växter :)

Hej!

Tänkte visa er hur det går med mina grönsaker :)



Mina röda tomater har blivit stora och fina :)



Mina gurkor har blivit större :)



Här är några av mina röda tomater som inte rikigt vill...??? Konstigt att bara vissa tomater har växt..


Och min gula körsbärstomater vill inte heller riktigt... Men dom växer och det är ju det viktigaste :)



Vi var på Plantagen idag. Micke tycker vi är där jämt, men det är ju så kul! Köpte kravmärkta grönsaksjorden. Usch vad det luktade bajs! Inte så konstigt kanske ;)

Planterade idag lite röda körsbärstomater. Hoppas dom tar sej!



Och sist men inte minst så planterade jag ärtorna idag. Vet nån om jag måste ha plastfolie över dom? Micke sa att dom inte behöver det. Dom växer ju på åkrarna också...!

Jag ÄLSKAR att hålla på med växter. Det är så kul att se hur det växer :)
Nu ska jag inte plantera något mera denna vår/Sommar.

Så efter många om och men så hoppas jag att jag i sommar får äta:

• Röda tomater
• Röda körsbärstomater
• Gula körsbärstomater
• Gurkor
• Ärtor

Ska bli intressant att se om jag får en enda tomat eller gurka i sommar :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0